در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه؛

صالحی با وزير مشاور در امور منطقه‌اي اوگاندا دیدار کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه با وزير مشاور در امور منطقه‌اي اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " عثمان كينجي " وزیر مشاور در امور منطقه‌ای اوگانادا در حاشیه نشست بین‌المللی دوستان سوریه با علی اکبر صالحي وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه با تشريح سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص توسعه روابط كشورهاي آفريقايي و ظرفيتهاي موجود براي تعميق مناسبات و همكاري‌ها گفت : جمهوري اسلامي ايران و اوگاندا از روابط بسيار خوب و گرمي برخوردارند .

وی با تشكر از دولت اوگاندا به خاطر مشاركت در كنفرانس سوريه اضافه كرد: حضور شما در تهران همچنین فرصت خوبي براي ملاقات‌ها و مذاكرات با مقامات رسمي و شركت‌هاي خصوصي با هدف توسعه روابط و مناسبات دوجانبه است.

صالحی با اشاره به وقوع حوادث ناگوار در سوريه افزود: به دليل استقرار سوريه در منطقه بسيار حساس، تحولات اين كشور تنها محدود به آن كشور و حتي منطقه باقي نمي‌ماند و به سوي بين‌المللي شدن پيش مي رود بنابراين مي‌بايست جامعه بين‌الملل سريعتر اقدام کند .

عثمان کینجی وزير مشاور در امور منطقه‌ای اوگاندا نیز با تشكر از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاری نشست بین‌المللی دوستان سوريه در تهران گفت: اوگاندا همواره موضع و اعتقاد خود مبني بر اينكه سوريه راه حل نظامي ندارد را اعلام کرده بنابراين گفتگو تنها راه حل است و طرفين درگير بايد با يكديگر گفتگو کنند و جامعه بين‌الملل نيز مي‌بايست آنها را به گفتگو تشويق و كمك کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عثمان ، سوریه ، اجلاس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار