باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد/بخش اول

کودکاني که مسلمان به دنيا مي‌آيند/ قاره سبز تا سال 2030 چهره اسلامي به خود مي‌گيرد+ فيلم و اسناد

در حالي که مسلمانان در اروپا با محدوديت‌ها و خط قرمزهاي فراواني روبرو بوده و پروژه‌هاي اسلام‌هراسي بسياري در غرب در حال اجرا است، اما براساس آمارهاي رسمي، تعداد مسلمانان و ميزان گرايش به دين اسلام در ميان اروپاييان نسبت به يکي-دو دهه گذشته دو برابر شده و پيش‌بيني مي‌شود در انتهاي سومين دهه هزاره سوم ميلادي، اروپا چهره‌اي اسلامي به خود خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ علي‌رغم گسترش نژادپرستي و اقدامات ضد اسلامي دولت‌هاي غربي، آمارها و شواهد موجود نشان دهنده گسترش دين اسلام در بسياري از کشورهاي جهان و بويژه در دنياي غرب است، به‌طوري که تعداد مسلمان‌ها و افرادي که به دين اسلام گرويده‌اند در سال‌هاي اخير به دو برابر رسيده است.

از اينرو، باشگاه خبرنگاران قصد دارد در طي سري گزارش‌هايي به افزايش گستره اسلام در کشورهاي مختلف جهان بپردازد. در اولين سري از اين گزارش‌ها، گسترش و نفوذ چشم‌گير اسلام در دنياي غرب و کشورهاي اروپايي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

در حالي که مسلمانان در اروپا با محدوديت‌ها و خط قرمزهاي فراواني روبرو بوده و پروژه‌هاي اسلام‌هراسي بسياري در غرب در حال اجرا است، اما براساس آمارهاي رسمي، تعداد مسلمانان و ميزان گرايش به دين اسلام در ميان اروپاييان نسبت به يکي-دو دهه گذشته دو برابر شده و پيش‌بيني مي‌شود در انتهاي سومين دهه هزاره سوم ميلادي، اروپا چهره‌اي اسلامي به خود خواهد گرفت.



اگر نگاهي به آمارهاي اجمالي زير انداخته شود متوجه نتيجه معکوس برنامه‌هاي اسلام‌ستيزي و اسلام‌هراسي در غرب مي‌شويم:

گوشه‌اي از اقدامات ضد اسلامي در غرب:

همواره غرب از طرق راه‌هاي گوناگوني تلاش کرده است تا چهره‌اي تاريک از اسلام نمايش دهد؛ چهره‌اي خشن، مردهاي مستبد، زن‌هايي که در آشپزخانه زنداني شده‌اند، مردماني افراطي، تروريست و دشمن غرب. 
اما بر خلاف اين ادعاهاي پوشالي و کاذب، تنها با رجوع به قرآن و مطالعه زندگي پيامبر اسلام و ائمه اطهار، خود غربي‌ها اذعان دارند که نه تنها بنيادگرايي در اسلام جايي ندارد، بلکه نسبت به ديگر اديان الهي، اسلام ديني چندين برابر انعطاف‌پذيرتر و اعتدال‌گراتر است. همچنين، آيات و روايات بسياري مبني بر تکريم خانواده و حقوق مسلم زن در اسلام وجود دارد.



اما از آنجايي که غرب به سرکردگي آمريکا و به فرماندهي رژيم صهيونيستي، گسترش و نفوذ اسلام را در تضاد با اهداف جنگ‌طلبانه و سلطه‌طلبانه خود مي‌بيند، همواره با صرف هزينه‌هاي هنگفت در رسانه‌هاي خود تلاش مي‌کند چهره‌اي تاريک از اسلام نمايش داده و "اسلام‌هراسي" را در اروپا رواج دهد.

در زير به تعدادي از اين اقدامات اسلام‌ستيزجويانه غرب اشاره مي‌شود:

*نوشتن کتاب‌هاي موهوم و چاپ آن در انگلیس

*چاپ "کاریکاتورهای موهن" از پیامبر اعظم در روزنامه‌ها و مجلات اروپايي بويژه در دانمارک(سال 2005) و فرانسه

*ساخت فيلم‌هاي موهن و خلاف واقعيت از زندگي بزرگان اسلامي بويژه پيامبر اکرم(ص) که آخرين مورد آن سال گذشته در هاليوود توليد و با موجي از خشم مسلمانان و غير مسلمانان در جهان مواجه شد.

*ممنوعیت حجاب در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های اجتماعی فرانسه

*ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد در "سوئیس"

*قتل دردناک "مروه شروینی"، شهیده حجاب در دادگاه آلمان با ضربات مکرر چاقو جلوی دیدگان مأمورین امنیتی دادگاه

*دستگيري و انگ به شهروندان مسلمان اروپايي و ترساندن اروپايي‌ها از مراوده با مسلمانان

* ...

اما به نظر مي‌رسد، تلاش‌هاي ميليارد دلاري دولت‌هاي غربي براي ترويج اسلام‌هراسي و اسلام‌گريزي در ميان جوامع غربي، نتيجه معکوس داده است. برخلاف تمام پروژه‌هاي اسلام‌ستيزجويانه، اگر نگاهي به آمارهاي رسمي سازمان‌هاي اروپايي انداخته شود، به نتايج شگفت‌انگيزي برخورد خواهيم کرد که غربي‌ها را نيز در شوک فرو برده است.

نکته جالب اين است اسلام بيشتر در ميان مردم کشورهايي نفوذ کرده است که اقدامات ضد اسلامي در آن بيشتر بوده است.

در زير به تعدادي از آمارهاي رسمي سازمان‌هاي اروپايي مبني بر گستره نفوذ دين اسلام در اروپا اشاره خواهد شد:

*در بيست سال گذشته تعداد مسلمان اروپايي حدود 2 برابر شده است، يعني از 29.6 ميليون نفر در سال 1990 به 44.1 ميليون نفر در سال 2010 رسيده است.(‌برخي از آمارها از 52 ميليون نفر سخن مي‌گويند)

*بر اساس آمار منابع مورد اطمينان، تا سال 2027 از هر پنج فرانسوي يک نفر مسلمان خواهد بود!

*هم‌اکنون تعداد مسجدها در فرانسه از تعداد کليساها پيشي گرفته است.

*در دهه گذشته بيش از 2000 مسجد در فرانسه ساخته شده و 150 مسجد نيز در حال ساخت است. همچنين گفته مي‌شود در دو دهه آينده به 4000 مسجد در فرانسه نياز خواهد بود.

*در دهه گذشته تنها 10 کليسا ساخته شده و به خاطر عدم تمايل فرانسوي‌ها براي حضور در کليساها، مسلمانان اين عبادت‌گاه‌هاي مسيحيان را خريداري و تبديل به مسجد کرده‌اند.

*در سي سال گذشته جمعيت 89 هزار نفري مسلمانان انگليس به بيش از 2.5 ميليون نفر رسيده‌ است. بيش از 1000 مسجد در انگليس وجود دارند که تعداد زيادي از آن‌ها قبلا کليسا بوده‌اند.

*نيمي از کودکاني که هر سال در هلند به دنيا مي آيند، مسلمان بوده و چنانچه اين روند ادامه يابد نيمي از جمعيت هلند را در 15 سال آينده مسلمانان تشکيل خواهند داد.

*گفته مي‌شود براساس رشد فزاينده اسلام، آلمان تا سال 2050 کشوري مسلمان نشين خواهد بود.

همان‌طور که در بالا مشاهده شد، علي رغم محدوديت‌ها و سخت‌گيري‌هايي که نسبت به مسلمانان در جوامع اروپايي روا ميرود و علي‌رغم اجراي پروژه‌هاي اسلام‌هراسي در اروپا، بسياري از مردم اين قاره به اسلام گرويده و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود. 

دولت‌هاي اروپايي از انتشار ميزان واقعي نفوذ اسلام در کشورهاي خود اغلب امتناء جسته و آمارهاي روشني از مسلمانان و اروپايي‌هايي که همه روزه به اسلام مي‌گروند در دست نيست. با اين وجود، سعي شده آمارهايي که در اين گزارش به آن‌ها استناد شده است، از منابع موثق و سازمان‌هاي ذي‌صلاح اروپايي گرد‌آوري شود.

براساس گزارش مرکز آمار "Pew Forum، تعداد مسلمانان اروپا در سال 2010 حدود 44 ميليون نفر بوده و "روسيه" ميزبان بييشترين تعداد "مسلمانان اروپا" است. 

بنا براين گزارش، تعداد مسلمانان قاره سبز به دين اسلام از سال 1990 تا کنون به دو برابر رسيده است. به طوري که گفته مي‌شود تعداد مسلمانان اروپايي تا سال 2030 به حدود 60 ميليون تن خواهد رسيد.

براساس نمودار زير، تعداد غير مسلمان‌هاي اروپايي تا سال 2030 کاهش خواهد يافت، درحالي که گرايش به اسلام افزايش چشم‌گيري مي‌يابد.



نکته جالبي که در گزارش مرکز PEW به چشم مي‌خورد اين است با توجه به اينکه بيشتر جمعيت مسلمانان اروپا در شرق اين قاره متمرکز شده‌، کشورهاي "انگليس"، "فرانسه"،"ايتاليا" و "آلمان" که بيشترين مخالفت‌ها و محدوديت‌ها را براي مسلمانان وضع کرده‌اند، در 20 سال آينده بيشترين افزايش تعداد مسلمانان را مشاهده خواهند کرد.

بنابر اين گزارش، تا سال 2030، کشورهاي فرانسه، آلمان و هلند بيشترين مسلمان‌ را در خود جاي خواهند داد.

بر همين اساس، تا آخر دهه سوم 2000 ميلادي، روسيه همچنان در صدر مسلمانان اروپا خواهد بود، انگليس بيشترين افزايش جمعيت مسلمانان در اروپا را خواهد داشت و تعداد مسلمانان انگليس به بيش از دو برابر خواهد رسيد.

اروپا در سفر است و مقصد معلوم

به گزارش ديلي‌‌تلگراف، انگليس و ديگر کشورهاي اروپايي از يک بمب جمعيتي غافل هستند. در دو دهه آينده حضور ميليون‌ها مسلمان در کشورهاي اروپايي قاره اروپا را به‌گونه‌اي تغيير خواهند داد که چهره قبلي آن از ميان خواهد رفت. 

بنابر گزارش منتشر شده در سال 2009، در دو دهه گذشته، تعداد مسلمانان اروپا دو برابر شده است و تا يکي-دو دهه آينده نيز دو برابر ديگر به آن اضافه خواهد شد.

ديلي‌تلگراف در گزارش خود به رواج نام‌هاي اسلام در کشورهاي اروپايي پرداخته و "محمد"،"ايوب"،"مهدي" و "حمزه" را در ليست محبوب‌ترين نام‌هايي قرار داده است که والدين بلژيکي براي فرزندان خود برمي‌گزينند. 

اين گزارش مي‌افزايد، مقامات اروپايي به منظور جلوگيري از افزايش نفوذ اسلام در بلوک غرب، قوانين مهاجرتي سرسخت‌گيرانه‌تري را اعمال خواهند کرد.

همچنين يک روزنامه دانمارکي اذعان کرده است تعداد مسلمانان دانمارک و سوئد به طور قابل توجهي افزايش يافته است. بنابر

اين گزارش، تعداد مسلمانان اين مناطق در سال‌هاي 1998 تا 2011 دوبرابر شده است.

از هر 10 انگليسي زير 25 سال، يک نفر مسلمان است

براساس آمار منتشر شده موسسه PEW، در ميان کشورهاي اروپايي، انگليس رتبه اول بالاترين ميزان افزايش تعداد مسلمان‌ها در ميان کشورهاي اروپايي را به دست آورده است. براساس آمارهاي اين موسسه در ساس 2010، حدود 3 ميليون مسلمان در انگليس زندگي مي‌کردند، در حالي که اين تعداد تا سال 2030 به بيش از 5.5 ميليون نفر خواهد رسيد. 

به گزارش راشاتودي، اسلام تا 10 سال آينده دين غالب در انگليس خواهد بود. بنابراين گزارش،‌ آمارهاي منتشر شده مربوط به سال 2011 نشان مي‌دهند از هر 10 انگليسي زير 25 سال، يک نفر مسلمان بوده،‌ و اين در حالي است که رواج مسيحيت در اين کشور به شدت در حال کاهش است.

راشاتودي مي‌افزايد، انفجار جمعيتي مسلمانان در انگليس و سالخوردگي مسيحيان اين کشور به علاوه عدم تمايل جوانان به پيروي از مسيحيت، انگليس را در 10 سال آينده به کشوري اسلامي تبديل خواهد کرد.

تحليلي که سازمان آمار انگليس(ONS) براساس آمارهاي سال 2011 انجام داده است نشان مي‌دهد تعداد مسيحيان انگليسي 50 درصد از چيزي که تصور مي‌شود بيشتر کاهش يافته‌ است. 

همچنين تحليل‌هاي ديگر نشان مي‌دهند بيشتر مسيحي‌هاي انگليسي بالاي 60 سال سن داشته و کم‌تر از نيمي از جوانان اين کشور خود را مسيحي معرفي مي‌کنند. بنابراين، سازمان آمار انگليس نتيجه گرفته است در دهه آينده تنها تعداد کمي از انگليسي‌ها خود را مسيحي معرفي خواهند کرد.

گرچه هم‌اکنون مسيحيت دين غالب در انگليس است، اما طبق آمارهاي منتشر شده، در 15 سال گذشته تعداد مسلمانان در انگليس و ولز 75 درصد افزايش داشته است.


براساس نظر سنجي دانشگاه Swanesa درباره علت گرايش انگليسي‌ها به دين اسلام، بسياري از افراد دليل گرايش خود به اسلام را سست بودن بنياد خانواده، رواج مسائل غير اخلاقي و مصرف‌گرايي لجام گسيخته در ميان مردم انگليس ذکر کرده‌اند.

صندلي‌هاي خالي در کليسا کجا! صف‌هاي طولاني مساجد کجا!

به تازگي، رسانه انگليسي ديلي‌ميل گزارش قابل تاملي را منتشر و آن را در صدر صفحه اينترنتي خود قرار داد. تيتر اين گزارش قابل تامل اين بود: "يک کشور، دو دين و تصوير متمايز کننده: صندلي‌هاي خالي در کليسا کجا! صف‌هاي طولاني مساجد کجا!"

ديلي‌ميل در اين گزارش به افزايش خيره‌کننده اسلام در انگليس و کاهش استقبال عمومي مردم اين کشور به کليسا و مراسم‌هاي مذهبي آن‌ پرداخته است. اين روزنامه انگليسي، تصاويري منتشر کرد که به خوبي نشان دهنده گسترش فراوان اسلام در انگليس است.

ديلي‌ميل گزارش خود را اينگونه آغاز مي‌کند:  اين که "ملکه انگليس" مدافع سرسخت مسيحيت است را بگذاريم کنار. 26 اسقفي هم که در "مجلس اعيان انگليس" حضور دارند را نيز به طور کامل کنار بگذاريم، همچنين، توجهي نکنيد که آمارهاي سال 2011 مي‌گويند 33 ميليون انگليسي و ولزي خود را مسيحي مي‌نامند، اگر مي‌خواهيد درک بهتري از دين در انگليس امروزي داشته باشيد، کافي است نگاهي به اين تصاوير بياندازيد. داستاني که اين تصاوير بازگو مي‌کنند خيلي معتبرتر از نظرسنجي‌ها و آمارهاي سالانه است.


در تصوير زير کليساي St Mary's Church ديده مي‌شود. به گزارش ديلي‌ميل، وقتي اين کليسا در قرن 18 ساخته شد، قرار بود گنجايشي برابر 1230 نفر داشته باشد و مي‌توانست به خود ببالد که هر يکشنبه ميهمان 1000 مسيحي خواهد بود. اما اگر نگاهي به تصاوير زير بياندازيم شاهد حضور حداکثر بيست نفر در کليساي هزار نفري مريم مقدس خواهيم بود.

در حالي که کليساها تقريبا خالي مي‌باشند، اما کمي آن‌طرف تر در خيابان Brune مکاني مقدس وجود دارد که با مشکل کمبود جا مواجه است. مسجد Brune Street Estate mosque، تنها 100 نفر گنجايش دارد. اما وقتي جمعه‌ها به آنجا سر مي‌زنيم، جمعيتي 3 تا 4 برابري گنجايش مسجد در آنجا براي اقامه نماز جمعه جمع مي‌‌شوند و مجبور هستند در بيرون از مسجد نماز را برپا کنند.


چيزي که اين تصاوير نشان مي‌دهند، اين است که مسيحيت در حال تبديل شدن به مذهب گذشته انگليس و اسلام آينده را از آن خود خواهد کرد.

براساس گزارش ديلي‌ميل، در ده سال گذشته، تعداد مسيحي‌هاي انگليس و ولز از 71 درصد به 59 درصد کاهش يافته است.

ديلي‌ميل در ادامه گزارش خود به افزايش مسلمانان اشاره کرده و مي‌نويسد: "زمان اسلامي فرا رسيده است. درحالي که نيمي از مسلمانان انگليسي زير 25 سال سن دارند، يک سوم مسيحي‌هاي اين کشور در دهه 80 زندگي خود به سر مي‌برند".

اين گزارش در ادامه مي‌افزايد بسياري از کارشناسان اعتقاد دارند مسيحيت با کاهش زيادي در ميان مردم انگليس مواجه خواهد شد. کليساهاي خالي در حال افزايش، يکي از همين نشانه‌ها است.

ريو پيتر مک گيري يکي از کشيش‌هاي کليساي مريم مقدس مي‌گويد: اين کاهش غير قابل باور است. بسياري از مردم از کليسا فراري شده‌اند.

ديلي‌ميل در انتهاي گزارش خود به نکته بسيار جالبي اشاره مي‌کند:

روزي در يکي-دو دهه آينده، ساختمان کليساهايSt George و St Mary مملو از عبادت‌کننده‌ خواهند شد. اما عبادت‌کننده‌هايي که ديگر مسيحي نيستند!!!

چرا اکثريت افراد گرويده به اسلام در اروپا زن هستند؟/ من به دنبال اسلام نبودم، عاشق اسلام شدم

به گزارش موسسه gatestoneinstitute، گرايش روزافزون اروپايي‌ها به اسلام در حال رخ دادن است. با توجه به نظرسنجي شرکت Faith Matters دو سوم افرادي که در انگليس به اسلام گرويدند، زن هستند. نکته جالب توجه اين است که بيش از 70 درصد اين زن‌ها سفيد پوست بوده و سن متوسط آن‌ها 27 است.

به گزارش روزنامه The Sun، چاپ لندن، سالانه 5000 انگليسي به اسلام گرايش پيدا مي‌کنند. نيمي از اين افراد سفيد پوست بوده، اما 75 درصد آن‌ها زن هستند.




سفر به قم، خواهر زن نخست‌وزير انگليس را مسلمان مي‌کند

يکي از افراد بلندپايه انگليسي که تاکنون به دين اسلام گرويده،‌"لورن بوث" "Lauren Booth"، خواهر همسر "توني بلير" نخست وزير سابق انگليس است که بعد از سفر به ايران حال ديگر حجاب داشته و روزي 17 رکعت نماز مي‌خواند.


لورن‌بوث مسلمان مي‌شود

گفتني است لورن بوث، يکي از بزرگ‌ترين فعالان حمايت از حقوق فلسطيني‌ها در انگليس است، در سفري به ايران در سال 2005، به زيارت حضرت معصومه(س) رفته و پس با تحت تاثير قرار گرفتن در حرم حضرت معصومه(س)، تحولي بنيادين در وي رخ داد و پس از بازگشت از ايران به كشورش بلافاصله به دين اسلام گرويد.

لورن بوث، به ديلی ميل گفت «عصر سه شنبه‌ای بود، يک‌باره حس کردم مرفينی مذهبی به من تزريق شده و سعادت و شادی نابي را احساس می‌کنم.




لورن بوث هنگامی که به انگليس بازگشت فورا تصميم به گرويدن به اسلام گرفت. او می گويد: حالا گوشت خوک نمی‌خورم و هر روز قرآن می‌خوانم. عجيب است که پس از مصمم شدن به گرويدنم به اسلام ديگر تمايلی به الکل ندارم. من کسی بودم که هر شب مشروبات الکلي استفاده مي‌کردم.

وي در مصاحبه‌اي که سال 2011 با ديلي‌ميل انجام داد، افزايش مسلمانان در انگليس را امري مفيد براي اين کشور توصيف کرد. وي اذعان مي‌کند از وقتي که به اسلام گرويدم، کارمند بهتر و مادر بهتري براي فرزندانم هستم.

خانم بوث در مورد واکنش خواهرش و توني‌بلير راجع به مسلمان شدن خود مي‌گويد: خواهرم اسلام را به عنوان يک دين بزرگ مورد ستايش قرار مي‌دهد، اما توني‌بلير، توني‌بلير است و کاري هم نمي‌توان کرد.

وي درباره اسلام مي‌گويد: هنگامي که در ايران براي اولين بار از مسجدي ديدن کردم، احساس آرامش زيادي داشتم.

خانم بوث هم‌اکنون خبرنگار شبکه پرس‌تي وي است.

اما چه چيزي باعث مي‌شود فردي اين گونه سبک زندگي را تغيير دهد؟

جين کمپ Jayne Kemp افسر پليس انگليسي نيز بعد از اينکه "عاشق اسلام" شد ريشه‌هاي کاتوليکي خود را پشت سر گذاشت.

جين کمپ که اين روزها با حجاب اسلامي به کار خود در پليس انگليس ادامه مي‌دهد آوريل سال گذشته مسلمان شد و حتي تصميم گرفت نام خود را به امينه تغيير دهد.

امينه درباره مسلمان شدنش مي‌گويد: فکر مي‌کردم اسلام زن‌ها را مجبور مي‌کند در آشپزخانه حبس شوند اما حال فهميدم، اسلام يعني بخشندگي، صبوري و احترام به ديگران. هر چه در اسلام جزيي‌تر شدم، شباهت‌هايي ميان مسيحيت و اسلام ديدم، مانند کمک به همسايه‌ها و مراقبت از سالمندان. در آن زمان به دنبال هيچ ديني نبودم اما اسلام پاسخگوي تمام سوال‌هاي من بود. فکر کنم عاشق اسلام شدم.

وي مي‌گويد از هنگامي که مسلمان شده خوشحال‌تر و بشاش‌تر به نظر مي‌رسد، به‌طوري که اين رفتار امينه، خانواده وي را نيز جذب اسلام کرده است. خواهر او نيز بعد از اينکه حالات و روحيه امينه پس از گرايش به اسلام را ديد در حال گراييدن به اسلام است.

به گزارش شبکه France 3، مانند انگليس در فرانسه نيز تعداد زيادي از مردمي که به اسلام گرايش پيدا مي‌کنند زن هستند.

مسجدي ويژه گرويدن به اسلام در فرانسه

فرانسه از آن دسته از کشورهاي اروپايي است که دولت اين کشور فشار و محدوديت‌هاي زيادي عليه مسلمانان ارائه کرده و همواره يکي از پايگاه‌هاي اسلام‌ستيزي و اسلام‌هراسي در غرب بوده است. مواردي مانند قانون منع حجاب در دانشگاه‌هاي اين کشور و کشيدن تصاوير موهن پيامبر اسلام در بسياري از مجلات و روزنامه‌هاي فرانسوي، از جمله اقدامات ضد اسلامي در اين کشور 65 ميليون نفري است.

فراسنه نيز مانند انگليس يکي کشورهاي اروپايي است که گرايش به اسلام افزايش بسياري در آن پيدا کرده است، به‌طوري که هم‌اکنون تعداد مساجد در فرانسه بيشتر از تعداد کليساها بوده و  پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2050 فرانسه به کشوري اسلامي تبديل شود.

به گزارش نيويورک‌تايمز، ساختماني فراخ و باشکوه در قلب پاريس قرار دارد به نام "مسجد اسلام‌گرويدگان". سالانه حدود 150 فرانسوي در اين مسجد به اسلام مي‌گرايند. اين مسجد باشکوه "صحابه نام داشته و در منطقه Creteil‌ پاريس قرار دارد.

به گفته نيويورک‌تايمز، اين مسجد که مناره‌هاي بسيار زيبايي دارد به نمادي از افزايش ميل به اسلام در فرانسه تبديل شده است.

در ميان افرادي که براي اقامه نماز جمعه به اين مسجد مي‌آيند تعداد زيادي از جواناني ديده مي‌شود که قبلا از کاتوليک‌هاي متعصب فرانسوي بودند.

بنا بر اين گزارش، در حالي که دولت فرانسه يکي از کشورهاي پيشرو در مبارزه با ترويج اسلام در اروپا به حساب مي‌آيد، تعداد گرويدن فرانسوي‌ها به اسلام در 25 سال گذشته دو برابر شده است.

برنارد گودارد، مسئول مسائل فرهنگي وزارت کشور فرانسه مي‌گويد: "هيچ شکي وجود ندارد که گرايش به اسلام در فرانسه به امري رايج تبديل شده است. پديده گرايش به اسلام غيرقابل انکار و خيره‌کننده است، بويژه بعد از سال 2000."

حدود 6 ميليون مسلمان در فرانسه زندگي مي‌کنند که گفته مي‌شود 100 هزار نفر از آنان در سال‌هاي اخير به اسلام گرويده‌اند، دو برابر 50 هزار نفري که در سال 1986 وجود داشتند.

چارلي لوپ دانشجوي 21 ساله فرانسوي درباره گرايش خود به اسلام مي‌گويد: گرايش به اسلام در فرانسه به پديده‌اي اجتماعي تبديل شده است.

به گفته Samir Amghar جامعه‌شناس و کارشناس مسائل اسلامي، حتي در برخي از مناطق فرانسه در ماه رمضان، غير مسلمان‌ها هم روزه مي‌گيرند.

آرام‌بخش اسلامي براي مردم افسرده غرب

آقاي Amghar اعتقاد دارد اسلام ساختار و نظم بهتري نسبت به ديگر مذاهب دارد. اسلام راهي است براي بازگشت به ارزش‌هاي خانوادگي، اسلام تاثير آرام‌بخشي روي افرادي که به اسلام مي‌گروند دارد. اين افراد مي‌گويند از وقتي که مسلمان شده‌اند، ديد بهتري نسبت به دنيا پيدا کرده‌اند.

عبدالرحمان گل، امام جماعت مسجد بزرگ شهر مارسي و رييس بخش محلي شوراي مسلمانان فرانسه در رابطه با افزايش اسلام در اين شهر فرانسوي مي‌گويد:‌ سرعت گرايش به اسلام در شهر مارسي به طور غير قابل باوري در سه سال گذشته افزايش يافته است، به‌طوري که آقاي گل در سال 2012 حدود 130 نفر را رسما مسلمان کرد.

حسن چالقومي Chakghloumi ديگر امام مسجدي در حومه پاريس است. وي اعتقاد دارد، به دليل خلا‌ء معنوي، بخش زيادي از سکولارهاي فرانسوي به اسلام گرايش پيدا کرده‌اند.

به خاطر افزايش مسلمانان در فرانسه، استخرها و اماکن ورزشي-تفريحي بسياري ويژه زن‌ها ساخته شده و  غذاهاي "حلال" نيز در رستوران‌هاي اين کشور به وفور يافت مي‌شوند.

نفوذ اسلام در ميان ورزشکاران به‌نام فرانسوي

نفوذ اسلام در فرانسه، ورزشکاران حرفه‌اي اين کشور را نيز تحت تاثير قرار داده‌ است،‌ به‌طوري که بسياري از آن‌ها به اسلام گرويده‌اند. نيکولاس آنلکا و فرانک ريبري دو تن از بازيکن‌هاي محبوب فوتبال فرانسه هستند که احتمال مسلمان شدن آن‌ها در مطبوعات مطرح شده است.

براي مثال، "نيکولاس آنلکا" بازيکن سابق "تيم ملي فوتبال فرانسه" زماني که در سال 2004 به اسلام گرويد نام خود را به عبدالسلام آنلکا تغيير داد.

فرانک ريبري، بازيکن مشهور فرانسوي نيز در سال 2006 به اسلام گرويد و با يک زن مسلمان به نام وهيبه ازدواج کرد و نام خود را به بلال يوسف محمد تغيير داد.




آلمان، کشوري اروپايي که مردم به صورت گروه‌هاي هزارنفري به اسلام مي‌گرايند

آلمان يکي از نژادپرست‌ترين کشورهاي اروپا است و بسياري از افراطيون آلماني فرهنگ‌هاي بيگانه را برنمي‌تابند. افراطي‌هاي آلمان بارها مسلمانان را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند؛ معروف‌ترين اين موارد قتل شهيده حجاب، مروه شربيني بود که با واکنش‌هاي جهاني همراه شد.

چندی پیش از کشته شدنش، شربینی به دادگاهی مراجعه کرده و "آلکس دبلیو روس با ریشه‌های آلمانی که در سال 2003 به آلمان مهاجرت کرد را متهم به این کرد که زمانی که در پارک با پسرش بازی می‌کرده، آلکس دبلیو او را مورد توهین قرار داده و بخاطر حجاب مروه او را تروریست خطاب کرده‌ است. دادگاه شکایت شربینی را پذیرفته و آلکس را محکوم به پرداخت 750 یورو کرد. آلکس دبلیو این حکم را نپذیرفت و تقاضای تجید نظر نمود.


در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه درجه دو در شهر درسدن، فرد آلمانی در جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرده و با ضربات چاقو وی را که سه ماهه باردار بوده از پا در آورد و همسر این زن و مرد دیگری را زخمی کرد.

اما افراطي‌گري‌ ژرمن‌ها و اقدامات دولت اين کشور در برابر نفوذ اسلام، بي‌اثر بوده است، به‌طوري که آلمان درصدر کشورهاي اروپايي است که ميزان گرايش به اسلام در آن بسيار بالا بوده است.

يکي از نکات متمايزکننده آلمان از ديگر کشورهاي اروپايي، مسلمان شدن دسته‌جمعي هزاران نفر به طور همزمان است. در سال 2004، حدود 4000 هزار آلماني به اسلام گرويده و مسلمان شدند.

ويدئوي زير نشان مي‌دهد، هزاران آلماني در مراسمي با شکوه به طور همزمان به دين اسلام مي‌گرايند.



به گزارش موسسه Pew، اسلام
بزرگترین اقلیت مذهبی در آلمان بوده و مسلمانان آلمان حدود  4درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. گفته مي‌شود اکنون حدود 4.3 ميليون مسلمان در آلمان زندگي مي‌کنند. 

آلمان بيشترين جمعيت و گرايش به اسلام را بعد از روسيه در ميان کشورهاي اروپايي دارا است. گفته مي‌شود بيش از 5 درصد از مردم اين کشور را مسلمانان تشکيل مي‌دهند.

تعداد مسلمانان آلمان آنقدر زياد است که مقامات شهر هامبورگ، روزهاي مقدس اسلامي را به رسميت شناخته و به کارمندهاي مسلمان خود اجازه مي‌دهند تا اعياد اسلامي را جشن گرفته و به تعطيلات روند.

خبرگزاري آلماني دويچه‌وله در گزارشي مثال‌هاي جالبي از نشانه‌هاي ظهور اسلام در آلمان مي‌زند: "نسخه‌هاي قرآن در خيابان دست به دست مي‌شوند و مساجد به بخشي از نماي شهرهاي آلمان تبديل شده‌اند. به نظر مي‌رسد اسلام بخشي از زندگي روزمره در آلمان تبديل شده است".

مساجد و مراکز اسلامي زيادي در آلمان وجود دارد که از آن جمله مي‌توان به "مرکز اسلامي هامبورگ" اشاره کرد که به دستور "آيت‌الله بروجردي" و توسط ايرانيان نهاد شده است.



در حالي که بسياري از افراطيون آلماني روش‌هاي زيادي براي مقابله با اسلام پيش مي‌گيرند، بين سال‌هاي 2004 تا 2005، چهار هزار آلماني به اسلام گرويدند؛ اين تحقيق که توسط وزارت کشور آلمان انجام شده است نشان مي‌دهد تعداد گرايش‌ها به اسلام نسبت به سال 2003 دو برابر شده است.

جمعيت مسلمانان آلمان از 50 هزار نفر در سال 1980 به 4.5 ميليون نفر در سال 2012 رسيده است يعني حدود 90 برابر رشد.

در آلمان، به خاطر نفوذ اسلام و کاهش مسيحيت، حدود 400 کليساي کاتوليک و 100 کليساي پروتستان از سال 2000 تاکنون بسته شده‌اند.

بنابر آمار يک سازمان آلماني، 700 کليساي کاتوليک ديگر نيز در آلمان نيمه‌کاره و در سال‌هاي آتي احتمالا بسته و به مسلمانان تحويل داده خواهند شد.

در آن طرف، آلمان خانه بيش از 200 مسجد است که 40 تاي آن‌ها مساجد جامع هستند. 128 مسجد نيز در حال ساخت است.

"مونیکا ولراب سار"، جامعه شناس دین که درمورد تغییر دهندگان مذهب در آمریکا و آلمان تحقیق کرده است می‌گوید: "غلبه بر بحران شخصی، اغلب نخستین محرکی است که باعث تحقیق و جستجو در ادیان دیگر می‌شود زیرا مردم می‌خواهند که متفاوت باشند".

"بروکسل":‌"پايتخت اروپايي" يا مرکز اسلامي؟

يک وب‌سايت نزديک به رژيم صهيونيستي،‌ از نفوذ اسلام در کشور بلژيک و بخصوص شهر بروکسل به خشم آمده و بروکسل را که يک پايتخت اروپايي است به يک مرکز بزرگ اسلامي تشبيه کرده است که فعاليت‌هاي ضد صهيونيستي در آن شکل مي‌گيرد.  

بنابراين گزارش، به خاطر افزايش مسلمانان در کشور بلژيک، آن‌ها کرسي‌هاي مستقلي در مجلس بلژيک بدست آورده‌اند.

اين پايگاه صهيونيستي که از نفوذ مسلمانان بلژيکي در قلب سياست بروکسل به خشم آمده اذعان مي‌کند به خاطر افزايش مسلمانان در بلژيک گروه‌هاي سياسي‌شان نيز موفقيت‌هاي بيشتر در آينده کسب خواهند کرد.

بيش از يک سوم مردم پايتخت بلژيک مسلمان هستند. جمعيت 300 هزار نفري مسلمانان بروکسل اين شهر را به بزرگ‌ترين شهر اسلامي اروپا تبديل کرده است و  پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2030 اکثريت غالب اين شهر مسلمان‌نشين خواهد بود.

حدود 900.000 مسلمان در بلژيک زندگي مي‌کنند که 6 درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند.


مساجد در ايتاليا

به گزارش موسسه Gatestone Institute، حدود 250 مسجد در ايتاليا به توافق رسيده‌اند تا زير چتر يک سازمان به نام کنفدراسيون اسلامي ايتاليا حرکت کنند.

گفته مي‌شود به علاوه هزاران مرکز اسلامي و مدرسه‌هاي قرآني ديگر که به خاطر قوانين سرسختانه دولت در خانه‌ها و زير زمين‌ها فعاليت دارند، هم‌اکنون حدود 500 مسجد نيز در ايتاليا فعاليت مي‌کنند. 

به گزارش وب‌سايت اتحاديه جامعه مسلمانان ايتاليا، تاکنون 70 هزار ايتاليايي به اسلام گرويده‌ و اين ميزان به طور قابل توجهي در حال افزايش است.

اسلام در ديگر کشورهاي اروپايي مانند يونان، اسپانيا، بلژيک، سوئد و هلند نيز به سرعت در حال افزايش است.

باشگاه خبرنگاران در بخش ديگري از اين گزارش به افزايش گرايش ديگر کشورهاي جهان به اسلام خواهد پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۵۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خیلی زیبا.من در این حد نمی دونستم اسلام انقدر زیاد توی اروپا رواج پیدا می کنه.اللهم عجل لولیک الفرج❣❣❣
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
قاره سبز کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اوروپا رو قاره سبز میگویند
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۱۹:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید. ای کاش آدرس دقیق این آمارها را ذکر می کردید. بنده استاد دانشگاه هستم و وقتی این آمارها را برای دانشجویان می گویم، خیلی ها باور نمی کنند و از من رفرنس دقیق می خواهند.
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۲۳:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا منم اومدم منبع رو ببینم اما دقیق نیست
Turkey
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۰:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
آقا خداروشكر،باوركنيد اين بهترين خبري بود كه اين تازگي ها شنيدم.ممنون از خبراي نابتون به اميد ظهور آقا صاحب الزمان(عج)
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
خدا رو شکر، خیلی خوشحال شدم.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۷:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
باسلام:بسیارغرورآفرین و امیدبخش است امیدوارم مسلمانها طوری به رفتارمسلمانی خود بخصوص شیعه بودنشان درهمه امورودرهرکجاعمل کنند که الگو شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
این گزارش مرا خیلی خوشحال کرد انشا الله با مسلمان شدن جهانیان زمینه ظهور فراهم میشود خوشبحال کسیکه در ان زمان زنده و جمال یوسف فاطمه را ببیندودنیای بدون رنج را مشاهده نماید
Iran (Islamic Republic of)
صفا
۱۷:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
فیلمی که نشان دهنده گرویدن دسته جمعی آلمان ها به اسلام گذاشتید مو رو بر تنم سيخ کرد...
اشهد ان لا اله الا الله....
Iran (Islamic Republic of)
حامدسیدی
۱۶:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
همه نشانه های ظهورامادست.بیاییدخودمان رابرای ظهورمهدی فاطمه اماده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
هادی کاظمی
۱۶:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
اللهم صل الله محمد وال محمدو عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد ذشاکری
۱۶:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
اینها از برکات انقلاب انقلاب اسلامی است .یاد امام عظیم الشان گرامی باد.
Germany
ایرانی
۱۶:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
زیبا بود خیلی متحیر شدم نمیدونستم اسلام تا این اندازه نفوذ داره
ممنون که این مطالب رو منتشر میکنید تا جوونها بیشتر آگاه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
وقتی مردمان اروپا در قلب فساد جهان هستند ودیده اند که در فساد وروابط نا مشروع هیچ فایده ندارد و زندگی آن ها پوچ و یکنواخت شده هست یقینا پویایی و تازگی اسلام را می بینند وبه این دین عالی مرتبه روی می آورند
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۱۵:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
مطلب خیلی جالبی بود .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
واقعا علی بود . ان شاء الله مسلمانان همه دنیا را به رنگ الهی دربیارن.
-
اسماعيل
۱۴:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
الله اكبر الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله محمد رسول الله الحمد لله رب العالمين
احسنت و بارك الله به اين گزارش وحدت آفرين واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا
Iran (Islamic Republic of)
وحدتی
۱۴:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
خداراشکرمی کنیم
فوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۳:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
سلام
انشاالله كه نه تنها اروپا بلكه آمريكا را هم فرابگيرد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
«الیس الصبح بقریب»
(آیا صبح نزدیک نیست؟)
Iran (Islamic Republic of)
پایگاه سایبری کلاله
۱۳:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
سلام خسته نباشید
بسیار عالی
اینجا بهایی ها میگویند همه دنیا دارند بهایی می شوند.
بعد اینارو نمی بینند
لعنت بر کافر
Iran (Islamic Republic of)
فکور
۱۳:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
با سلام و تشکر فراوان از مطلب بسیار خوبتون ,
پیشنهاد می کنم در این باره گزارشی پخش بفرمایید در۲۰:۳۰
Germany
بابک
۱۲:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
الحمد الله رب العالمین
به امید اون روزی که تمام دنیا زیر سایه اسلام باشن از شرق تا غرب از شمال تا جنوب به امید ظهور مهدی موعود (عج) و حکمرانی صالحان بر جهان
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۲:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
این گزارش مرا متحول کرد
Iran (Islamic Republic of)
هادی دهقانی
۱۲:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
شکرالله
انشاالله جامعه اسلامی به همین منوال پیشرفت کند و جهان اماده ظهور امام عصر شود.البته در این میان وظیفه ما نسبت به اسلام سخت تر میشود که باید در رفتارمان اتحادمان را نشان دهیم.(اجرکم عندالله)
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۲:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
عالي بود سعي كنيد هميشه از اين قبيل گزارشات تهيه كنيد يه خواهشي دارم اينه كه به صورت گزارش تصويري هنگام پخش اخبار از اين قبيل گزارشها بدين تا مردم كشورمون كه دارن به سمت الگوهاي غلط غربي ميرن اگاهي پيدا كنند خدا خيرتون بده.
-
علی
۱۲:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
به خدا دیدن این مطالب کم مونده بود از عظمت این دین بزرگ گریه کنم واقعا مطالب مفید و تکان دهنده ای بود امیدوارم ماها که داعیه مسلمان بودن رو داریم یه روزی نیاد که از این مسلمانان غربی تو درجه ایمان کم بیاریم .به هوش باشید ای مسلمانان
Iran (Islamic Republic of)
مسلم خانی
۱۲:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
الله اکبر ..الله اکبر00این بود طنین نوای ملکوتی بلال زمان خمینی کبیر که به حق اسلام را زنده کرد..و امروز نصرت خدا نزدیک است(انشاالله)
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۲:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
وعده خدا حق است .نورحق وحقيقت خاموش نخواهد شد حتي اگر همه مستكبران عالم برعليه آن قيام كنند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
سپاس فراوان.
بسیار گزارش شیرین و عالی بود.
نهایتا الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
زنده باد اسلام
زنده باد ایران
خدایا روز به روز بر جمعیت مسلمانان واقعی و خدا ترس بیفزا
مسلمانان دروغین هم به راه راست هدایت بفرما
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
خدا را شکر کسانی هستند که در رواج وگسترش اسلام چه از نظر زبان ،تصویر، نوشتن
وغیره می پردازند.و من ازشما تشکر می کنم که در رواج دین محمدی وقت گذاشته و زحمت میکشید .(اجرکم عندالله)
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۱:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
That was a great detailed information you can afford
Sincerely
Iran (Islamic Republic of)
حسین امیرمجاهدی
۱۱:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
وقتی قران کریم میفرماید اسلام دنیا را خواهد گرفت قطعا منظورش همین بود تا زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
بسم الله الرحمن الرحيم بنام خداوند بخشاينده مهربان‏
إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ گاهى كه آيد يارى خدا و پيروزى‏
وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا و بينى مردم را درآيند به دين خدا گروه گروه‏
فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا پس تسبيح گوى به سپاس پروردگار خويش و آمرزش خواهش كه او است همانا آمرزگار
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۰:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
حقیقت همیشه برنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
بله؛ خوشبختانه اسلام روز به روز بیشتر در جهان غرب گسترش پیدا می کند ولی این مسئولیت ما را سنگین تر می کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
شکر و حمد وسپاس بی کران از خدای همه جا هست
ممنون خیلی زیبا بود
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی ممنون
فوق العاده بود
کشته اینجور گزارشاتون هستم
لطفا ادامه بدید
آخرین اخبار