قم/

روایت آقا تهرانی از انتخاب اصلح توسط جبهه پایداری

دبیرکل جبهه پایداری گفت: جلیلی وظیفه گرا و وظیفه مدار است و ویژگی‌هایی که رهبری در خصوص اصلح گفتند را در وی دیده‌ایم.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،‌ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در نخستین همایش مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه میزان حضور مردم پای صندوق‌های رای دید دشمن را نسبت اسلام و انقلاب تغییر می‌دهد اظهار داشت: کسانی که دم از رای ندادن می‌دهند آیا می‌دانند که این کار خیانت به خون شهدا است؟ ورود به انتخابات یک واجب عقلی و مانند نماز صبح واجب عینی است.

وی ادامه داد: ملت برای حضور در انتخابات باید شور انتخاباتی داشته باشند،‌ آن هم شور حلال، نه هر شوری و با هر روشی و کسانی که مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنند در واقع در حال عبادت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به دلایل ایجاد جبهه پایداری اشاره کرد و گفت: در انتخابات مجلس احساس کردیم گروهی انحرافی در حال نامزدی برای ورود به مجلس هستند و عده‌ای هم به نام اصولگرا می‌خواهند نامزد شوند ‌ولی پایبند به اصول نبودند و دلیل ایجاد جبهه پایداری همین بود که افراد حزب الهی و ولایتمدار را حمایت کنیم که کار خوبی بود و برای انتخابات مجلس موفق شدیم.

آقا تهرانی با رد برخی موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر عدم موفقیت جبهه پایداری تصریح کرد: فکر می‌کنم افرادی که چنین نگرشی دارند معنای موفقیت را درک نکرده‌اند، ما در جبهه پایداری به وظیفه عمل کرده و تجربه خوبی هم کسب کردیم، کسانی که سال‌ها در سیاست هستند حتی رهبرانشان در آن انتخابات رای نیاوردند و من از این اعتماد مردم به نیرو‌های جبهه پایداری تعجب کردم، البته عامل اصلی این ایجاد اعتماد حضور علامه مصباح یزدی و مرحوم آیت الله خوشوقت بود.

وی با بیان اینکه کار اصلی جبهه پایداری صرفاً انتخابات نیست ابراز داشت: بحث پایداری،‌ گفتمان دینی و انقلابی است که باید راه بیافتد، هر چند کار جبهه پایداری سیاسی است ولی کار طلبگی است و مصداق سیاست ما عین دیانت ما است، ما باید سیاستمان را در راستای دیانتمان عملیاتی کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه به بیان اقدامات این جبهه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: برای این انتخابات ماه‌ها قبل فکر کردیم که چه کسانی برای ریاست جمهوری می‌آیند و چه کسانی صلاحیت دارند، شورای مرکزی 21 نفر را معرفی کرد و ما از آن‌ها برای شرکت در جلسات دعوت کردیم.

آقا تهرانی با بیان اینکه آیت الله خوشوقت می‌گفتند کسانی که صلاحیت دارند سراغ این کارها نمی‌آیند و باید به سراغشان برویم گفت: آیا کسی که دلش برای این مقام لک زده و از هشت سال پیش تبلیغاتش را شروع کرده و مستمر آمده و می‌آید صلاحیت دارد؟ این شخص سایت‌ها و روزنامه‌های  مختلفی در تهران راه ‌اندازی کرده و فقط مخالفین را می‌زند و پول‌های کلان خرج می‌کند و حتی حاضر است من آخوند را هم بخرد، منتها من گران هستم.

وی افزود: وقتی چنین کسی نامزد انتخابات می‌شود چرا باید ما کنار بنشینیم و کاری نکنیم؟ ما 21 نفر را با معیار‌های مختلف سنجیدیم و حدود پنج نفر را به عنوان صالح دیدیم که آن پنج نفر یکی دکتر زارع بود که کاندیدا نشد، دومی آقای میرکاظمی بود که اصلاً‌به صحنه نیامد،‌ آقای جلیلی بود که گفتند به جمع بندی نرسیده و دو نفر دیگر آقایان لنکرانی و فتاح بودند.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: جلساتی با این پنج نفر برگزار و در نهایت آقای لنکرانی راضی به حضور در انتخابات شد، ‌وقتی ایشان را به آقای مصباح معرفی کردیم فرمودند بنویسید و امضا کنید،‌ سپس در تهران طی مراسمی لنکرانی را معرفی کردیم و علامه هم ایشان را اصلح دانستند، ولی همه به ما اعتماد نداشتند و اگر اعتماد بود لنکرانی انصراف نمی‌داد و جالب اینکه کسانی که می‌گفتند جلیلی بیاید بعد از انصراف لنکرانی راجع به وی هم بحث داشتند.

آقا تهرانی با بیان اینکه بعد از اعلام انصراف دوباره جلسات برای معرفی اصلح برگزار شد و صحبت از آقای جلیلی به میان آمد ادامه داد: ابهاماتی که درباره ایشان بود بررسی و در نشستی با حضور وی مطرح شد و ایشان نیز سوالات را به شکل درخور پاسخ دادند و در نهایت به صورت اجماعی بر روی جلیلی توافق کردیم.

وی تصریح کرد: جلیلی قبل از این به دنبال نامزد شدن نبوده و فقط بر اساس وظیفه آمده؛‌ احساس کرده اگر لنکرانی کنار رفت و یا رد شد حزب اللهی‌ها سراغ چه کسی بروند و بر این اساس در نهایت ثبت نام کرد.

دبیر کل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه جلیلی وظیفه گرا و وظیفه مدار است بیان داشت: کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم برگزاری جلسات مختلف در خصوص طرح جبهه پایداری با جلیلی بود و ان‌شا‌ء‌الله کار با موفقیت دنبال شود، علامه مصباح هم گفتند که ایشان اصلح است و ما نیز ویژگی‌هایی که رهبری در خصوص اصلح گفتند را در وی دیدیم و به همین دلیل هم ایستاده‌ایم و برای ایشان تبلیغ می کنیم.

وی با بیان اینکه جلیلی یک پایش را در راه خدا داده است خاطرنشان کرد: ما باید برای وی بیشتر بدویم، ایشان هشت سال زودتر برای ریاست جمهوری فعالیت نکرده و قاعدتاً کمتر ایشان را می‌شناسد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.