در پي مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ بيلونو؛

نلسون مدال طلاي المپيک آتن 2004 را گرفت

آدام نلسون ورزشکار آمريکايي در رشته پرتاب وزنه رسما مدال طلاي المپيک آتن در سال 2004 چهار را دريافت کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، اعطاي مدال طلا به نلسون در پي مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ يوري بيلونو ورزشکار اوکرايني در رقابت هاي المپيک آتن در سال 2004 انجام شد.

کميته بين المللي المپيک و اتحاديه بين المللي دو ميداني موسوم به ياف با تغيير اعطاي مدال به ورزشکاران موافقت کردند و در نهايت نلسون قهرمان پرتاب وزنه در روز 18 اوت 2004 در المپيک آتن معرفي شد.

مکس سيگل مدير اجرايي فدراسيون دو وميداني آمريکا اعلام کرد: « زمان زيادي طول کشيد تا اين مدال به آدام نلسون برسد اما ما از اعطاي مدال طلا به او هيجان زده هستيم.»

او گفت:« با اضافه شدن اين مدال طلا به ديگر مدال طلاي نلسون در رقابت هاي جهاني در سال 2005 ، و مدال نقره المپيک سيدني در سال 2000  و چند مدال ديگر در رقابت هاي بين المللي، ريال او به يکي از بزرگترين ورزشکاران در رشته پرتاب وزنه  درتاريخ دو وميداني تبديل شده  است. »

بنابراين گزارش، در ابتدا بيلونوي اوکرايني با پرتاب ورزنه به اندازه 21 متر و شانزده سانتيمتر قهرمان المپيک آتن شده بود. اما با بررسي مجدد آزمايشان نتيجه آزمايش دوپينگ او مثبت اعلام شد.

بدين تريتب، نلسون با پرتاب 21 متر و 16 سانتيمتر قهرمان المپيک آتن اعلام شد.

بر اساس اين گزارش و با بررسي هاي مجدد، يوآخيم اولسن دانمارکي با 21 متر و هفت سانتيمتر دوم و مانوئل مارتينس اسپانيايي با 20 متر و 84 سانتيمتر به مدال برنز المپيک آتن رسيدند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار