قم/

وجوب شرکت در انتخابات ریشه قرآنی دارد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از ادله وجوب شرکت در انتخابات آیاتی است که خداوند در آن‌ها مومنین را به انجام عمل صالح امر می‌کند و یکی از صالح‌ترین اعمال در قرآن، خشمگین‌ کردن کافران است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش تبلیغی توجیهی طرح بشیران جوان که با حضور جمعی از طلاب مبلغ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: بزرگترین و حساس‌ترین وظیفه پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم تبلیغ دین بود،‌ در واقع رحمت واقعی در تبلیغ دین است و یک مبلغ برای قرار گرفتن در این مسیر یا باید از نظر علمی و استدلالی قوی باشد و یا از تجارب و دانش‌های اولیه برای تبلیغ استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند در امر تبلیغ برای مبلغ مفید واقع شود فراگیری روش‌های تبلیغی از افراد موفق و صاحب تجربه است، مبلغان جوان باید این نکته را همواره به خاطر داشته باشند که تبلیغ باید از راه درست و صحیح انجام شود والا ممکن است خطرآفرین بوده و آفاتی را به دنبال داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تبلیغ جنبه‌های مختلف دین مبین اسلام را برای نسل نوجوان و جوان از ضروری‌ترین و حساس‌ترین وظایف مبلغان حوزوی دانست و بیان داشت: آثار و برکاتی که در تبلیغ دین برای جوانان و نوجوانان وجود دارد با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

قرائتی افزود: بسیاری از مراجع،‌ ‌علما و بزرگان حوزه علمیه توفیقات خود را از برکت تبلیغ دین برای نوجوانان که شاید در نگاه اول کاری ساده و ابتدایی باشد کسب کرده‌اند.

وی آموزش و علاقه‌مند کردن کودکان به نماز و اذکار الهی و همچنین آموزش روح سپاسگزاری از خالق در برابر نعمت‌های بیشمارش را از جمله وظایف مهم مبلغین در خصوص نوجوانان دانست و گفت: نوجوانان ما از سنین پایین باید یاد بگیرند که هر چه انسان‌ خاشع‌تر شود نماز خواندن نیز برای او آسان‌تر است. باید با کودکان در هنگام آموزش و تبلیغ رفتار و برخوردی مساوی داشته باشید،‌ زیرا آنها بر روی رفتار حساس هستند و ممکن از یک برخورد ناصحیح لطمه ببینند و این لطمه در آن‌ها اثری منفی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان وی‍ژگی‌های تبلیغ موفق پرداخت و ابراز داشت: یک مبلغ هنگامی می‌تواند بر مخاطب اثر گذار باشد که موضوعاتی را که مطرح می‌کند مبتنی بر استدلالات محکم باشد و بدانید که هیچ مستندی بالاتر از قرآن وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نقل روایات و داستان‌های مبتنی بر فقه را از دیگر روش‌های موفقیت یک مبلغ دانست و گفت: باید توجه کنید که مدت زمان جلسه‌ای که برگزار می‌کنید بیش از 20 دقیقه نشود که مخاطب بتواند به راحتی و بدون خستگی مطالب شما را دریافت کند.

قرائتی در ادامه به بیان مثالی در این خصوص با موضوع انتخابات پرداخت و اظهار داشت: این روزها‌‌ همه مراجع و علما بر وجوب حضور مردم در انتخابات تاکید می‌کنند،‌ باید گفت که این تاکیدات بر مبنای ریشه‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث عصبانی شدن دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب خواهد شد و این مسئله از تاکیدات قرآن کریم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان تاکید کرد: نامزدها و هواداران آن‌ها باید از تخریب دیگر کاندیداها خودداری کنند و نباید با این کار دنیا و آخرت خودمان را خراب کنیم./ج1

برچسب ها: قرآن ، انتخابات ، کاندید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.