اردبیل/

گردنه لنگان گرمی به ایستگاه هواشناسی مجهز می شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: گردنه لنگان گرمی به ایستگاه خودکار هواشناسی جاده ای مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهمن کمانگر امروز در نشست با فرماندار گرمی افزود: این ایستگاه پنجمین ایستگاه هواشناسی جاده ای استان خواهد بود.

وی اعلام هشدار یخ‏ زدگی سطح جاده ، باد و بوران و کاهش دید افقی با هدف کاهش حوادث جاده‏ ای را از کاربردهای ایستگاه هواشناسی خودکار جاده ای ذکر کرد.

کمانگیر همچنین با اشاره به وضعیت جوی اردبیل در فصول مختلف سال بر لزوم راه اندازی سامانه هشدار سریع هوا شناسی در استان تاکید کرد.0

وی گفت: برای پایش پدیده های جوی و کاهش خسارات آن ایستگاه های مرکزی و جنوبی استان با بستر مخابراتی وایرلس به سامانه هشدار سریع هواشناسی مجهز شده و تا دو ماه آینده ایستگاه های هواشناسی شمال استان در شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی نیز به این سامانه متصل خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: این سامانه با استفاده از مانیتورنیگ هشدار سریع در مرکز اداره کل هواشناسی امکان پیش بینی 72 ساعت قبل از وقوع پدیده های جوی و سیل را برای اطلاع رسانی ستاد حوادث غیرمترقبه فراهم می کند.

محمود علایی فرماندار گرمی نیز در این جلسه با اشاره به تاثیر متقابل هواشناسی و کشاورزی خواستار کاربردی شدن اطلاعات هواشناسی در بخش کشاورزی استان شد.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی ، خشکسالی و تعدد سیل در انگوت افزود: ایجاد ایستگاه باران سنجی در این بخش برای پیش آگاهی از جریانات مخرب جوی ضرورت دارد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۳
كمانگر كجايي؟ گردنه لنگان منتظر توست!