مشهد/احمد توکلی:

تورم و رکود ضد عدالت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تورم و رکود ضد عدالت است گفت: اگر بیمار نبودم حتما کاندیدای ریاست جمهوری می‌شدم و در حال حاضر به دلیل بیماری عصبی توانایی کار سنگین ندارم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، احمد توکلی در همایش بزرگداشت ارتحال امام راحل در محل مسجد و حسینیه الهیان این ، افزود: با توجه به اینکه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم باید از آموزه و اندیشه‌های امام راحل در این مسیر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین سرفصل‌های اداره کشور مقوله اقتصاد است، گفت: اگر چه تحریم‌ها نیز بر تورم و تلاطمات اقتصادی تاثیرگذار بودند اما مسئله مهم این است که باید عوامل درونی و داخلی کشور را بررسی و در مسیر رفع آن اقدام کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها بنا بود 50 درصد به طور نقدی و غیرنقدی به مردم، 30 درصد به خط تولید و 20 درصد به دولت برای رفع کسری بودجه داده شود که متاسفانه تمام این پول به طور نقدی و یا غیرنقدی فقط به مردم داده شد و نهایت شاهد بدهی 9 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی بودیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اذعان این مطلب که مسئولان دولتی باید با مردم صادق باشند، گفت: کاهش ارزش پول ملی یکی دیگر از عوامل مهمی است که بر روی التهابات اقتصادی تاثیر منفی فراوان دارد.

توکلی افزود: التهابات ارزی نتایج منفی چون اثرات رانتی دارد؛ التهابات ارزی سبب می‌شود حدود 16 هزار میلیارد تومان سود بادآورده از جیب ملت به کیسه افراد قلیلی سرازیر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نرخ 38.2 درصدی نرخ تورم در کشور یاد کرد و گفت: تورم هم ضد عدالت است و هم ضد تولید و کار؛ وقتی تورم در جامعه‌ای افزایش یابد به طور حتم سرمایه‌گذاری به حداقل می‌رسد.

توکلی خاطرنشان کرد: اگر دولت خوب عمل کند در هنگام مواجهه با بحران‌ها به راحتی می‌تواند ظرف دو سال اقتصاد را به ثبات برگرداند؛ در شرایطی که نرخ رشد نقدینگی بالا و بازار ارز بی ثبات و نرخ ارز فزاینده باشد، اجرای هدفمندی یارانه‌ها خطرناک است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نامردهای انتخابات به خالی‌بندی نپردازند، گفت: نفت چاره درد ما نیست و ما نیاز به اقتصادی داریم که هم کارایی و هم عدالت داشته باشد.

توکلی اظهار کرد: دو نرخی شدن ارز بی عدالتی است و فقط فساد را در سیستم اقتصادی افزایش می‌دهد؛ نامزدها به طور صریح، جدی و شفاف به ارائه راهکار و برنامه خود در حوزه اقتصاد د بازار ارز بپردازند و از کلی گویی به شدت پرهیز کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تشریح نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد در اوایل ریاست‌جمهوری اقدامات خوبی را آغاز کرد که متاسفانه با گذر زمان کمرنگ و ضعیف شد، سفرهای استانی، توجه به اقشار کم برخوردار جامعه و تقویت دلبستگی ملت به دولت از اقدامات موثر وی بود که با گذر زمان رنگ باخت.


برچسب ها: نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.