جليلي در شبکه 4:

بانک‌هاي اطلاعاتي مانع ايجاد فساد مي‌شوند/70 هزار ميليارد معوقات به دلیل مشکل در سيستم بانکي + صوت

سعيد جليلي با بيان اينکه بانک‌هاي اطلاعاتي مانع ايجاد فساد در کشور مي‌شوند گفت: چرا بايد 70 هزار ميليارد معوقات بانکي داشته باشيم اين اتفاق به دليل مشکل در سيستم بانکي صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سعيد جليلي در برنامه رويکردها و برنامه‌ها که لحظاتي پيش از شبکه 4 پخش شد به تشريح برنامه‌هايش براي دولت يازدهم پرداخت و در پاسخ به سوال اول مجري برنامه که از وي در خصوص ظرفيت‌هاي موجود کشورمان در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين المللي پرسيد گفت: سياست خارجي هر کشوري داراي اصول، اهداف، ارزش‌ها و حقوق است.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينکه تمامي دستگاه‌هايي که مرتبط با سياست خارجي هستند بايد درک دقيقي از موضوعات مرتبط داشته باشند افزود: سياست خارجي در صحنه بين الملل عرصه‌اي از اشتراک،‌ اهداف، اصول، ارزش‌ها و حقوقي است که کشورها براي يکديگر قائل هستند.

وي با بيان اينکه 200 کشور در عرصه بين المللي حضور دارند اظهار داشت: ما با کشورهاي زيادي داراي نقاط مشترک جدي هستيم.

جليلي با اشاره به اينکه اين کشورها مي‌توانند براي کشورمان ايجاد فرصت کنند خاطر نشان ساخت: در سياست خارجي نبايد به چند کشور محدود غربي و اروپايي توجه کنيم.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه براي رسيدن به هدف نبايد از کشورهاي موجود غافل شويم اظهار داشت: اگر به نقاط مشترک ميان کشورها توجه کنيم مي‌توانيم به توليد و تعامل مطلوب برسيم.

وي با بيان اينکه نقاط فرصت کشورمان بسيار بيشتر از نقاط تهديد است گفت: آمريکاي لاتين در حوزه سياست خارجي داراي نگاه مشترکي با ما است.

جليلي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آیا مدل سياست خارجي شما واقع گرايانه است يا آرمان گرايانه گفت: هيچ کشوري نمي‌تواند بگويد در سياست خارجه خود آرماني ندارد مهم اين است که اهداف براساس تحولات و اقتصاد موجود محقق شود.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: بايد براساس واقعيات نقشه راه مشخص شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا شما در اصلاح ساختار اقتصادي طرح تحول را ادامه خواهيد داد يا خير گفت: دولت بايد اهداف خود را مشخص و محقق کند بنابراين بايد يک طرح تحول ساختاري و اداري را در دستگاه‌هاي دولت شکل دهيم.

جليلي با بيان اينکه ساز و کار ساختار اداري کشور ما داراي مشکلاتي است خاطر نشان ساخت: در بحث اقتصادي بايد به مشکلاتي همچون فساد اقتصادي توجه بسياري شود و در راستاي حل آن اقدامات مناسبي صورت گيرد.

وي با بيان اينکه براي کنترل فساد اقتصادي نبايد تنها به شيوه‌هاي نظارتي بسنده کرد، اظهار داشت: بايد اول خود دولت مدعي اين بحث باشد و  ساز و کارهاي مشخصي را براي برطرف کردن اينگونه مسائل در نظر بگيرد به خصوص در حوزه بانک‌ها بايد ساز و کارهايي را تعريف کرد تا فسادهاي اين چنيني صورت نگيرد .

جليلي با اشاره به اينکه بانک‌هاي اطلاعاتي مانع از ايجاد فساد در کشور مي‌شوند تصريح کرد:‌ دولت بايد ساز و کاري داشته باشد تا دستگاه‌ها کارآمدي‌شان به حداکثر برسد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه طرح تحول اقتصادي از جمله طرح‌هاي مهم و ضروري کشور محسوب مي‌شود بيان کرد:‌ چرا بايد 70 هزار ميليارد معوقات بانکي داشته باشيم اين اتفاق به دليل مشکل در سيستم بانکي صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه بايد شفافيت اقتصادي در کشور داشته باشيم افزود: براي اين منظور بانک‌هاي اقتصادي در کشور شکل بگيرد تا اطلاعات آن تقاطع صورت بگيرد. به گونه‌اي که نتيجه آن تصميم گيري سالمتر و دقيق‌تر خواهد بود.

جليلي با اشاره به اينکه بايد بانک‌هاي اطلاعاتی به کار گرفته شوند گفت: مثلا فردي ده‌ها خانه و يا چندين شرکت را به نام خود ثبت مي‌کند اگر مجموعه اين‌ها ساماندهي شود و در يک بانک اطلاعاتي قرار بگيرد بسياري از مسائل مشخص مي‌شود.

وي با اشاره به حمايت از توليد و حمايت از مسئولان کشاورزي خاطر نشان ساخت: بايد شفافيت اقتصادي را جدي بگيريم و به طور همزمان حمايت‌هاي خود را از موضوعات مرتبط به عمل آوريم.

جليلي با اشاره به اينکه بانک‌هاي اطلاعاتي موجب شفافيت مالياتي مي‌شود گفت: ظرف 6 ماه مي‌توان اين بانک‌ها را شکل داد.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه چه برنامه‌اي براي معرفي هرچه بهتر الگوهاي فرهنگي انقلاب اسلامي داريد تصريح کرد: يکي از ظرفيت‌هاي سياست خارجي در کشور محصولات فرهنگي است.

وي با بيان اينکه قدرتي که براي ما ايجاد شده مورد اعتراف دشمنان است گفت: در خصوص نرم افزارهاي فرهنگي ما تبليغات بسياري شده به گونه‌اي که توانسته‌ايم در اين حوزه نظر ملت‌هاي منطقه را به خود جلب کنيم.

جليلي با اشاره به اينکه يکي از منابع قدرت ما محصولات فرهنگي است خاطرنشان ساخت: در سي و چهار سال گذشته توليدات خوبي داشته‌ايم بنابراين بايد به خوبي توليدات را توزيع کنيم و به دست مخاطب برسانيم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ما تجربه 34 ساله داريم به گونه‌اي که بعد از بيداري اسلامي بسياري از کشورها محتاج تجربه ما در حوزه هنري و فرهنگي شده‌اند.

وي با اشاره به ظرفيت‌هايي همچون شهيد احمدي روشن در کشور افزود: بايد از ظرفيت‌هايي همچون دفاع مقدس براي پيشرفت کشور استفاده کنيم زيرا اين ظرفيت‌ها موجب انتقال پيام ما به ساير کشورها و موجبات صادرات فرهنگي محيا خواهد شد.

جلیلی با اشاره به اينکه بايد کارهاي توليدي ارزشمند و فاخري را ايجاد کنيم ادامه داد: اين امر مي‌تواند زمينه پيشرفت را در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي برايمان محيا سازد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به اينکه محصولات فرهنگي بايد بعنوان يکي از بحث‌هاي اساسي در دستور کار دولت قرار بگيرد اضافه کرد: تمام دستگاه‌هاي مرتبط با اين موضوع بايد درجريان کار قرار بگيرد.

وي با اشاره به وجود مشکلاتي در حوزه محصولات فرهنگي در کشور بيان کرد: محصولات فرهنگي توزيع مناسبي نشده است بنابراين بايد در توزيع بسيار قوي عمل کنيم زيرا بسياري از جوانان ما در استان‌هاي محروم مثلا در شاعري قوي هستند و مورد تشويق رهبري قرار مي‌گيرند پس بايد دو کار عمده که يکي توزيع و ديگري شناسايي ظرفيت‌ها است صورت گيرد.

جليلي با اشاره به اينکه بايد در نويسندگان، شعرا ، فيلمنامه نويسان و ساير حوزه‌هاي فرهنگي پشتيباني قوي صورت گيرد اظهار داشت: اگر اينها به خوبي پشتيباني شوند و تسهيلات خوبي در اختيار آنها قرار گيرد موجبات شکوفايي کشور را در حوزه هاي فرهنگي فراهم مي‌شود.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: تأمين شغلي خوبي براي هنرمندان شعرا نويسندگان و ... بايد صورت گيرد.

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در بحث مدیریت صحیح و کارآمد استفاده از نیروهای متخصص یک اصل است، تا چه میزان شما در صورت اقبال مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این امر پای بند هستید و در صورت تشکیل کابینه از نیروهای جناح مقابل شما استفاده می‌کنید یا خیر اظهار داشت: در مناظره این بحث مطرح شد که یک عده می‌گفتند اصولگرایان آمدند و اصلاح طلبان را کنار گذاشتند و یا این که اصلاح طلبان آمدند و اصولگرایان را کنار گذاشتند اگر واقعا نیروهای کارآمد و ارزشمند منحصر به کسانی هستند که در این دو قالب فعالیت می‌کنند؟ بنده این اعتقاد را ندارم در سفرهایی که به استان‌ها می‌روم ظرفیت‌های ارزشمندی را می‌بینم که باید شناخته و استفاده شوند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم اکثریت جامعه افراد دلسوزی هستند که معتقد به نظام، ولایت و خدمت به کشور هستند که کنار گذاشته شده‌اند.

جلیلی تاکید کرد: در حال حاضر تیم به معنای باند شده است و به نظر من کسی که در چنین مسئولیتی قرار می‌گیرد باید نیروهای شایسته و متعهد را به کار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در عمل چه تضمینی برای اجرای اظهاراتتان وجود دارد اظهار داشت: دولت مقتدر دولتی است که نیروهای آن با یک همدلی کار کنند مثل آن چه که در دفاع مقدس داشتیم. متاسفانه گاهی اوقات می‌بینیم که معاونت یک وزارتخانه همدیگر را تضعیف می‌کنند بنابراین باید سازوکاری تعریف شود که ساختارها اصلاح شود.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در شرایط فعلی نیمی از جمعیت کشور مهاجر شده‌اندو مهاجرت‌ها همچنان ادامه دارد، برنامه شما در بحث آمایش سرزمینی چیست؟ گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در کشورمان وجود دارد که منحصر به فرد است ما می‌توانیم در بخش کشاورزی محصولات متنوعی را تولید کنیم و روستاها باید موتور حرکت، توسعه و پیشرفت کشور باشند.

جلیلی ادامه داد: بنده به یک کشور اروپایی سفر کرده بودم که یک چهلم مساحت ایران بود، اما صادرات آن‌ها چندین برابر کشور ما بود و این مسئله محصول بها دادن به کشاورزی و روستا است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما این ظرفیت‌ها را داریم و باید به سمت یک اشتغال مولد و پایدار در روستاها برویم، می‌توانیم بسیاری از صنایع کوچک را در روستاها مستقر کنیم به شرط این که از روستایی و تولیدش حمایت صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا باسازوکار فعلی که در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد امکان تحقق این وجود دارد، یا خیر گفت: ما باید بیاییم دستگاههای مربوطه را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم که سازوکارهای درون آن دستگاه مانع موفقیت شود.

جلیلی اظهار داشت: کشور ما میوه به همسایگان صادر می‌کند و به آب میوه تبدیل و دوباره به این جا بازگرانده می‌شود، یکی از بحث‌های ما این است که باید ارزش افزوده کالا در داخل انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رویکرد شما در بحث حمایت از تولید در بحث دانشگاهی چیست گفت: برخی به شوخی به بنده می‌گویند که چه قدر از ظرفیت صحبت می‌کنید، اگر ظرفیت‌های کشور را آزاد کنیم فرصت‌های بزرگی ایجاد می‌شود و یکی از این ظرفیت‌های بزرگ دانشگاه است که هزینه‌های زیادی برای آن می‌کنیم و آن روی سکه هزینه‌ها هم دانشجویی است که جوانی خود را برای تحصیل در دانشگاه می‌گذارد باید اقداماتی انجام دهیم تا تمامی این‌ها به فرجام برسد سالی بیش از چند میلیارد صرف پژوهش در علوم انسانی می‌شود و این اندازه بودجه چند وزارتخانه است بنابراین باید بررسی کنیم که این مسئله چه قدر جذب عملیاتی می شود؟

وی در پاسخ به این سوال که شما برای اجرای آن چه برنامه ای دارید و ضمانت اجرایی شما چیست اظهار داشت: این مطلب قبل از آن که احتیاج به برنامه داشته باشد اراده می خواهد به طوری که مطلب باید اولویت شما بشود تا بتواند محقق شود .

جلیلی با اشاره به بحث معوقات بانکی تصریح کرد: شش نفر 5 هزار میلیارد تومان وام گرفته اند و پرداخت نکرده اند در بررسی های بعدی متوجه شدیم که این مبلغ را صرف کار تولیدی هم نکرده اند و مشغول کار دلالی هستند اینک این سوال مطرح است که چطور حاضریم به شش نفر به میزان دو برابر یارانه هفتاد میلیون نفر وام بدهیم که این مطلب در صورتی که خوشبینانه بنگریم به خاطر وجود نخبه هادر سیستم غلط رخ داده است و کسی قصد سوء نداشته است که خود این مطلب هم قابل بررسی است.

وی تخصیص منابع را بدین ترتیب ایجاد کننده مشکلات اقتصادی دانست و افزود: چنان چه این تخصیص منابع برای دانشمندان جوان یا دانشمندان پیری که ظرفیت خود را نشان دادند قرار می گرفت بسیاری از ظرفیت ها ایجاد می شد به طوری که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال آن هستند که جنسی از ما بخرند اما تولید انبوه آن احتیاج به ظرفیت و احداث کارخانه دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وضعیت نسبی ما در بخش دانشمندان جوان ماست به طوری که اگر به کارخانه های دانش بنیان بها دهیم درصد قابل توجهی افزایش در صادرات و هم در بحث ارز و اشتغال شکل خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که راهبرد شما برای آن که انرژی هسته ای را با هزینه کمتری تکمیل کنید چیست اظهار داشت: اولاً همین فشارها نشان دهنده آن است که یک بحث با ارزش و مفیدی برای کشور اتفاق افتاده است به طوری که اگر بی ارزش بود قدرت ها تمام ظرفیت های خود را برای آن که مانع آن شوند بسیج نمی کرد اتفاق مفیدی است که می تواند ظرفیت و فرصتی را برای کشور ایجاد کند .

جلیلی در ادامه افزود: از طرف دیگر مسئله هسته ای بر اساس نیاز ماست و این طور نیست که ما بخواهیم از سر لجبازی کاری را انجام دهیم به طوری که سوخت 20 درصد و ایزوتوپ های دارویی نیاز کشور است و سالانه 850 هزار بیمار از آن استفاده می کنند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گفتگوی سال 82 اظهار داشت: در آن سال ما گفتیم برای تولید دارو سوخت 20 درصد احتیاج داریم و شما سوخت را به ما بدهید که آن ها به صراحت اعلام کردند سوخت را به ما نخواهند داد و ما خودمان این سوخت را تولید کردیم و اینک 850 هزار بیمار ما از آن استفاده می کنند.

جلیلی در ادامه افزود: ایزوتوپ های دارویی زمان محدودی دارند که حداکثر 5 الی 6 ساعت است و نمی شود آن را وارد کشور کرد و واردات آن مشکلات خود را دارد و بحث سردخانه و حمل و نقل آن مطرح است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر مسئله هسته ای حق کشور است و در بحث حاکمیتی حق در جنس هزینه فایده قرار نمی گیرد به عنوان مثال در بحث اروند رود عده ای می گفتند مگر رود چقدر ارزش داشت که ما 100 هزار شهید و مجروح به خاطر آن دادیم در حالی که مسائله حق حاکمیتی است و دفاع جدی ما از آن حق باعث شد بعد از 25 سال کسی چشم طمع نظامی به خاک کشور ما نداشته باشد و کشور را از این لحاظ بیمه کردیم.

جلیلی ادامه داد: در بحث هسته ای هم باید به همین ترتیب از همه حقوق ملت دفاع شود و دشمن باید بداند نمی تواند با ایران بر سر حقوقش شوخی کند و ما در حقوق ما جدی هستیم به طوری که آن ها امروز حق هسته ای و فردا فناوری دیگری را بهانه قرار ندهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به روند گفتگوها تصریح کرد: این روند به گونه پیش رفته است که همه موفقیت ها از آنان ما بوده است به طوری که آن ها زمانی می گفتند حق ندارید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشید و ما امروز تا هر میزان که بخواهیم  می توانیم سانتریفیوژ تولید کنیم و از آن برای تولید برق، ایزوتوپ های دارویی و بحث کشاورزی استفاده می کنیم.

جلیلی افزود: ما با ایجاد همین ظرفیت های فنی مانع زیاده خواهی های آن ها شدیم به طوری که در سال 88 می گفتند حالا که شما به سوخت 20 درصد احتیاج دارید باید خواسته های ما را انجام دهید تا ما به شما این سوخت را بدهیم و این در حالیست که اینک مساله بر عکس شده است و می گویند شما فقط تولید سوخت 20 درصد را ادامه ندهید تا آن در مقابل یه سری چیزها را به ما بدهند.

وی این سوال را مطرح کرد که چگونه عده ای می گویند ما در مذاکرات تنها بیانیه می خوانیم و اعلام مواضع می کنیم آیا با بیانیه خواندن به این پیشرفت ها رسیده ایم؟

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه برنامه ای برای تحریم زدایی دارید اظهار داشت: تهدیداتی که در موضوع هسته ای وجود داشت جهت جلوگیری از پیشرفت کشور بود و درست نیست اگر دشمن فشار سیاسی می آورد آن را بخش فنی منتقل کنیم گفتگوی سیاسی باید سپری شود تا بخش فنی بتواند کارش را انجام دهد.

وی ادامه داد: آن ها می خواستند اعلام کنند ایران از لحاظ حقوقی صلاحیت لازم را ندارد و به خاطر پاسخی که به آن ها دادیم سراغ بحث مطالعات ادعایی رفتند که خود اقرار داشتند برای آن ها جزو مسائل باقی مانده نیست به طوری که با حل مسائل باقی مانده خلاء سلاح شدند و در مطالعات ادعایی هم با آن وارد بحث شدیم و گفتیم مباحث باید در چارچوب مشخص قرار گیرد.

جلیلی ادامه داد: به گروه 1+5 اعلام کردیم چنان چه می خواهند  فراتر از ان پی تی با شما همکاری داشته باشیم چه ما باازایی ؟؟دارید؟

وی در ارتباط با بخش سیاسی مسئله هسته ای گفت: در اوایل آمریکا اعلام می کرد چون ایران قطعنامه ها را اجرا نمی کند در گفتگو شرکت نمی کند اما از از گفتگوی ژنو 1 وارد مذاکرات شد و از طرف دیگر از سال 87 فقط توانسته اند قطعنامه 1921 را صادر کنند که آن هم بعد از ابتکار عمل ما و در نتیجه  مستاصل شدن آن ها بود.

وی اظهار داشت: آقای لولا و اردوقان به همراه وزیران خارجه شان به تهران آمدند و از 7 صبح گفتگوها آغاز شد و نهایتاً ساعت 1 شب بیانیه تهران را نوشتیم به طوری که افرادی که می خواستند فشار بیاورند دیدند با بلوک جدیدی شکل گرفته است.

جلیلی ادامه داد: لولا و اردوقان اعلام کردند اوباما به ما نامه ای نوشته است و از ما خواسته است یک سری کارها را انجام دهیم که ما بحث های غیر منطقی را کنار زدیم و با بخش های منطقی آن کار کردیم به طوری که آن ها که می گفتند اجماع داریم نتوانستند کاری انجام دهند و سراغ کارهای یک جانبه رفتند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوالی را مطرح کرد که آیا این مسئله به معنای موفقیت نیست و آیا همان تهدید زدایی نیست.

جلیلی با اشاره تحریم های دارویی و قطعات هواپیما از جانب آمریکا تصریح کرد: وقتی آن ها دارو و قطعات هواپیما را تحریم می کنند طبیعی است که در مسائلی که برای ما در عرصه فنی ، حقوقی و سیاسی ظرفیت ایجاد می کند تحریم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر ما فقط در گفتگوهای اعلام مواضع می کردیم می توانستند همان جا پاسخ ما را بدهند در حالی که در آلماتی گفتند باید به کشورهایمان برویم و بعد از 40 روز به ما پاسخ دادند که این مسئله مدیون شهدای ماست نه گفتگوی کننده ما.

جلیلی افزود: پیروزی به خاطر  شهید شهریاری بود دانشمندی که اهل نماز شب است و بدون آن که یک ریال پول از جمهوری اسلامی بگیرد بحث صفحات سوخت 20 درصد را به سرانجام رساند.

جلیلی ادامه داد: بیشترین پیشرفت ما در جاهای اتفاق افتاده که بیشترین فشار را بر ما وارد کرده اند به عنوان مثال بیشترین پیشرفت ما در حوزه دفاعی، بیشترین فشار را در بحث هسته ای اعمال کردند که ما از نظر هسته ای قدرتمند شدیم.

این نامزده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این سوال را مطرح کرد که چرا کشوری که نفت خیز است باید تهدید به تحریم بنزین شود؟

وی ادامه داد: برادر میرکاظمی با دیدگاه جهادی نگذاشت آن‌ها بتوانند ایران را از لحاظ سوخت تحریم کنند چنانچه در بحث کشاورزی هم به جای آن که 11 میلیارد واردات داشته باشیم اگر این مبلغ را به کشاورزان بدهیم تولید کشور پاسخگو خواهد بود.

وی بیان داشت: برنامه عملی ما هم بر اساس راهبرد صنعتی وزارت صنعت و معدن است و هم مصوبات برنامه پنج ساله موجود است و هم مصوباتی که در شورای عالی امنیت ملی داریم که باید برای اجرا آن مشابه سفرهای استانی ، سفرهای وزارت خانه را آغاز کنیم.

وی با اشاره به واردات کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس به ارزش حدود 14 میلیارد دلار بیان داشت این کشورها که تولید کننده نیستند  و صادرات مجدد انجام می دهند  خوب است ما اگر کالا را وارد می کنیم مستقیماً آن را به چابهار و سواحل خودمان وارد کنیم که برای این مطلب برخی زیرساخت ها لازم است که مطلب مصوب شد و تنها برای اجرای آن اراده لازم است چرا که برخی منافشان ایجاب می کند مطلب صورت نپذیرد.

جلیلی در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت سینمای کشور و راهکارهای رسیدن به سند مهندسی فرهنگی اظهار داشت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برآن است که ما پیام زیادی داریم و هر چه این پیام هنرمندانه تر ارائه شود عمق و نفوذ بیشتری خواهد داشت که سینما بهترین ابزار برای تاثیرگذاری است به عنوان مثال همین فیلم های تبلیغاتی از محاصبه کاندیداها موثرتر است.

وی در پایان با اشاره به فیلم خداحافظ رفیق خاطر نشان کرد: وقتی که بنده چنان چه ده بار برای کسی تعریف کنم یک کارگردان با لطافت مطرح می کند و تاثیرگذارتر است لذا دولت باید سراغ سینما برود و برای پیامهایش تقاضا کند ما در همه زمینه های هنری استعدادهای خوبی داریم اگر دولت بتواند یک دولت کارآمد و با رویکرد صحیح ایجاد کند و ظرفیت ها را در همه زمینه ها به خوبی به کارگیرد 4سال آینده با شتاب قابل توجه به پیش خواهیم رفت.



انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، تلویزیونی ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.