سنندج/

ریزگردها موجب افزایش مشکلات تنفسی می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مشکلات تنفسی با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران   سنندج، بیدارپور گفت: ریزگردها اغلب خاکستر، کربن منوکساید، آلاینده های سمی از قبیل فلزات سنگین، ویروس، باکتری، قارچ، حشره کش ها، آنتی بیوتیک ها، آزبست، را با خود حمل می کنند.
وی، گروه های حساس در برابر آلودگی هوا را کودکان، سالمندان، افراد با مشکلات قلبی و تنفسی، زنان باردار، پلیس، افراد مبتلا به آنفلوانزا و جانبازان شیمیایی ذکر کرد و افزود: تخمین زده می شود که جوانان روزانه 15/0 تا34 /0 میلی گرم و بزرگسالان 81/0 میلی گرم غبار وارد ریه هاشان می کنند ولی چون بچه ها بیشتر به اشیای درون منزل از جمله اسباب بازی ها دست و سپس وارد دهانشان می کنند روزانه100-50 میلی گرم ذرات از طریق بلعیدن وارد بدن می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: تحریک چشم ها و راه های فوقانی هوایی متداولترین نشانه های است که طی یک پدیده گردو غبار مشاهده می شود.
بیدارپور گفت: افزایش مصرف مایعات به سبب افزایش دفع سموم از طریق ادرار، اجتناب از فعالیت خارج از منزل و در صورت الزام کاهش زمان به حداقل ممکن، استفاده از دستمال پارچه ای مرطوب جهت زدایش گرد و خاک موجود بر روی وسایل منزل، شستشوی مرتب اسباب بازی کودکان، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی حمل و نقل شهری در زمان آلودگی توصیه می شود./س
برچسب ها: ریزگرد ، تنفس ، سموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.