احمدي‌نژاد در مراسم اعطاي نشان دولتي، به وزرا و مديران ارشد قوه مجريه:

دولت نهم و دهم آرماني‌ترين، مکتبي‌ترين و پاک‌ترين دولت تاريخ ايران است

رئيس‌جمهور دولت نهم و دهم را آرماني‌ترين، مکتبي‌ترين و پاک‌ترين دولت تاريخ کشور دانست و گفت: در اين دولت هيچ‌کس با پشتيباني سياسي و بخاطر وابستگي به دسته‌جات و باندهاي قدرت و ثروت حضور نيافته است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم اعطاي نشان دولتي، به وزرا و مديران ارشد قوه مجريه گفت: اگر به صورت لحظه‌اي و روزانه موقعيت خود را نسبت به قله‌هاي آرماني مورد سنجش قرار ندهيم، حتماً دچار رکود شده و يا از مسير قله منحرف خواهيم شد.

رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: باور دارم مجموعه‌اي که در دو دولت نهم و دهم گردهم جمع شدند، کساني بودند که انگيزه‌هاي اصلي حرکت، زندگي و مسئوليت پذيريشان تلاش در راه آرمان‌ها بوده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اگر کسي به آرمان‌هاي بلند انقلاب متعهد نباشد، نمي‌تواند مسئوليت‌پذير بوده و به صورت شبانه‌روزي تلاش کند و خسته نشود.

رئيس‌جمهور با اشاره به اهميت و حساسيت شرايط 8 سال گذشته نسبت به دوره‌هاي قبل اضافه كرد: اگر چه در دوره دفاع مقدس شرايط سختي در کشور حاکم بود، ولي وجود جنگ باعث شده بود تا بسياري از مطالبات و تقاضاهاي اجتماعي مردم تحت شعاع آن قرار بگيرد و به همين خاطر فشار کمتري به مجموعه مديران وارد بود، اما دوره هشت سال اخير يک دوره استثينايي در تاريخ کشور است. بيش از 5 سال است که اقتصاد جهاني در رکود است و در 5 الي 6 سال گذشته نيز تحريم‌هاي سنگين و بي‌سابقه‌اي عليه ملت ايران اعمال شده است و البته عده‌اي هم از ابتداي تشکيل دولت صف‌آرايي سنگيني تشکيل دادند تا خدمات دولت ديده و مطرح نشود، بي‌ترديد کار کردن در چنين شرايطي کاري سخت و دشوار است.

احمدي‌نژاد افزود: شرايط حاکم در هيچ دوره‌اي چنين نبود که دولت براي رفع مشکلات کشور تنها بماند و ديگران نيز نه تنها کمک نکنند، بلکه کارشکني هم داشته باشند.

رئيس‌جمهور افزود: هشت سال گذشته دوره‌اي بود که موضوع ايران، از هيچ رسانه‌اي در سطح جهان غايب نبود و اين بدان معناست که تمرکز طراحي‌هاي جهاني بر روي ايران بوده است و اين شرايط را سخت مي‌کند.

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: تيم اقتصادي دولت در سال‌هاي اخير به صورت ميلي‌متري در جبهه گسترده نبرد اقتصادي درگير بوده است و اگر کسي آرماني نباشد، نمي‌تواند دوام بياورد؛ بخصوص در اين دولت که عنوان و مقام در آن معنايي ندارد و همه خود را خادم ملت مي‌دانند و از اين منظر نيز اين دولت مکتبي‌ترين دولت تاريخ کشور است.

وي با تأکيد بر اينکه دولت نهم و دهم پاک‌ترين دولت تاريخ کشور است، گفت: برخي مراکز، احزاب و شخصيت‌هاي برجسته سياسي، تلاش کردند تا لکه‌اي به اين دولت وارد کنند، اما همه مشاهده کردند که نتوانستند آن را اثبات کنند.

رئيس‌جمهور گفت: در دو دوره اخير بيش از 30 عنوان کار برجسته و بسيار بزرگ آغاز شده است که از آن جمله مي‌توان به زمين‌شناسي پزشکي اشاره کرد که براساس آن مطالعات سازمان‌يافته و تصميم‌گيري‌هايي در اين خصوص انجام شده است.

وي همچنين تصريح كرد: براي اولين بار در تاريخ کشور طي 8 سال گذشته حلقه مديريت به روي توده‌هاي مردم باز شد و در اين دولت هيچ‌کس با پشتيباني سياسي و بخاطر وابستگي به دسته‌جات و باندهاي قدرت و ثروت حضور نيافته است.

رئيس‌جمهور افزود: براي اولين بار در تاريخ ايران در اين دوره، دولت به مردم بازگشت و تنها دولتي هستيم که بدون هيچ نگراني در بين مردم حاضر شده و اقشار مختلف مردم به راحتي با خادمين خود سخن مي‌گويند.

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: در اين دوره همچنين براي اولين بار در تاريخ کشور توده‌هاي وسيع مردم، که هيچ‌گاه در نظر تصميم‌گيران به حساب نمي‌آمدند به طور سازمان‌يافته مورد توجه قرار گرفتند.

رئيس‌جمهور به گسترش و افزايش و تقويت بخش توليد در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: به رغم همه حرف‌هاي سياسي و غيرسياسي که به صورت دانسته يا نادانسته در خصوص عدم توجه دولت به توليد مطرح مي‌شود، اقداماتي که در اين دوره در بخش توليد انجام شده، بي‌نظير است.

وي همچنين حمايت از طب ايراني، تنظيم سند آموزش و پرورش، تأسيس بنياد نخبگان، هسته‌اي شدن، اجراي هدفمندي يارانه‌ها، اجراي اصل 44، توزيع سهام عدالت، مسکن مهر، پيشرفت در نانوتکنولوژي و فضايي شدن را از جمله اقدامات مهم دولت در طي سال‌هاي اخير دانست و گفت: اقدامات و پروژه‌هايي در اين دولت اجرا شده در مقايسه با موارد مشابه، هزينه‌هاي به مراتب کمتري داشته است.

احمدي‌نژاد افزود: براي اولين بار در تاريخ ايران، دولتي سرکار آمد که توده‌هاي وسيع مردم حامي آن بوده اما اشراف، مخالف آن هستند.

وي تصريح کرد: همدلي، همبستگي، کار براي خدا و خدمت براي خدا، در ذات خود پيروزي به دنبال دارد و دولت در اين مسير در حرکت بوده است.

رئيس‌جمهور گفت:‌ هرگاه با ايمان به خدا، نگاه آرماني و همبستگي در مسير اهداف و آرمان‌ها ايستادگي کرده و تلاش کنيم، برکات خداي متعال نيز نازل خواهد شد و اقدامات و پروژه‌هاي گسترده و بي‌نظيري که در اين دولت به سرانجام رسيده است، نتيجه داشتن چنين نگاهي است و الا هيچ‌گاه درآمدهاي دولت نسبت به دولت‌هاي قبل بيشتر نشده است در دولت‌هاي قبل نيز 2.5 ميليون بشکه نفت به فروش مي‌رسيد و امروز نيز همان مقدار بلکه کمتر به فروش مي‌رسد با توجه به اينکه ارزش دلار نسبت به آن دوره‌ها به شدت کاهش يافته است.

وي خاطر نشان کرد: دولت سعي دارد در 51 روز باقيمانده از همه کساني که در سطوح بالاي مديريت قوه مجريه تلاش و فداکاري کرده‌اند، تجليل کند.

احمدي‌نژاد در اين مراسم به 12 نفر از دولتمردان خدوم نشان دولتي اعطاء کرد.

در اين مراسم محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور نشان خدمت، علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي نشان سازندگي، علي اکبر صالحي وزير امور خارجه نشان خدمت، حميدرضا  حاجي‌ بابايي وزير آموزش و پرورش نشان تعليم و تربيت، رستم قاسمي وزير نفت نشان خدمت، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نشان خدمت، سيدشمس‌الدين حسيني وزير امور اقتصاد و دارايي نشان خدمت، نسرين سلطان خواه معاون علمي و فنآوري رئيس‌جمهور نشان خدمت و مديريت، بهروز مرادي معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نشان لياقت و مديريت، علي‌اکبر محرابيان دستيار ويژه رئيس‌جمهور نشان سازندگي، محمدرضا فرزين رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي نشان خدمت و محسن خليلي عراقي از پيشکسوتان عرصه صنعت نشان کار و توليد را از دستان رييس‌جمهور دريافت کردند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار