خروج موفقیت آمیز دستگاه حفار مکانیزه از شلوغ ترین نقطه در قلب پایتخت

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: امروز قول آهنی 700 تنی حفار مکانیزه با آماده سازی 12 کیلومتر از طولانی ترین خط مترو تهران با موفقیت از شلوغ ترین نقطه در قلب تهران بیرون کشیده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویش افزود: حمل چنین حجم بزرگی از تونل مترو در مهمترین تریدور شهری تهران با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا و در شرایط نامساعد تحریم های بین المللی علی رقم مشکلات بسیار طاقت فرسا و سخت عمرانی و زمین شناختی در یک زمان محدود با تکیه بر توانمندی داخلی انجام گرفت تا یکبار دیگر ثابت شود که خواستن توانستن است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از 12 کیلومتر جنوب خط 3 مترو حد فاصل بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا چهار راه ولیعصر در پر ترافیک ترین نقطه تهران 2 میلیون مسافر به ظرفیت جابجایی روزانه مترو اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این خط اثرات قابل ملاحظه ای بر کاهش حجم ترافیک در مسیر جنوب به شمال تهران به ویژه در مسیر خیابان ولیعصر خواهد داشت گفت: بیشترین حجم مسافر خط جدید را ساکنان شهرکهای اهالی جنوب تهران که جزء اقشار محروم جامعه محسوب می شوند تشکیل می دهند.
درویش خاطر نشان کرد: فاز دوم خط 3 مترو تهران نیز به طول 12 کیلومتر با 9 ایستگاه در یک مسیر پر ترافیک شهری واقع شده است.
وی گفت: خط 3 مترو با هدف کاهش ترافیک شمال جنوب طراحی شده و با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم مانند میدان راه آهن ، میدان منیریه ، تقاطع انقلاب ، ولیعصر ، سه راه فاطمی ، عباس آباد ، شهید صیاد شیرازی و ازگل نقش بسیار عمده ای در جابجایی مسافر و تبادل مسافر با خطوط دیگر مترو بر عهده خواهد داشت./ف
برچسب ها: خطوط ، مترو ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار