/فارس/

آغاز طرح کمربند حفاظتي تالاب بين المللي پريشان در فارس

طرح کمربند حفاظتی تالاب بین المللی پریشان کازرون در فارس آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، این طرح که وسعت 50 کیلومتری تالاب را شامل می شود هم اکنون در محدوده 6 کیلومتری ضلع شمالی تالاب پریشان آغاز شده است.

تعیین حریم زمین های کشاورزان و تالاب و جلوگیری از تصرف غیرمجاز در محدوده آن از مزیتهای اجرای این طرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت : با توجه به تصرف حریم تالاب بین المللی پریشان از طریق کشاورزان حاشیه نشین در سال های گذشته ، این طرح براساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال زمینهای ملی و منابع طبیعی کشور و مصوبه شورای شهرستان کازرون اجرا می شود.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد : در این طرح قسمت های تصرف شده به حریم تالاب اضافه می شود و در صورتی که نیاز به خریداری و یا معاوضه زمینها باشد، این امر نیز صورت می گیرد .

با اجرای این طرح از این پس کشاورزان امکان تصرف غیر مجاز نخواهند داشت.

تالاب پریشان در جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار دارد.

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین ایران است که به نام های مور ، پریشان ، شور ، یون ، موز ، توز ، پریشم ، فزشویه ، کازرون و فامور نیز شناخته شده‌ است.

این دریاچه سال 1355 به عنوان تالاب با اهمیت بین المللی در فهرست کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است و ازسوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره نیز معرفی شده است.

این تالاب در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز ثبت شده و با عنوان منطقه حفاظت شده ارژن پریشان مدیریت می شود./س

برچسب ها: طرح ، حفاظتی ، پریشان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.