رژيم صهيونيستی مسئول مرگ ابوحمديه اسير فلسطينی

تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه سازمان زندان های رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ یک اسیر بیمار فلسطینی در آوریل گذشته ، دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، صابر عالول مدیر مرکز پزشک قانونی تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری در رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت: « نتایج بررسی ها و کالبد شکافی جسد میسره ابوحمدیه نشان داد که وی به سرطان مبتلا بوده است و به علت سهل انگاری مقامات مسئول در سازمان زندان های اسراییل جان خود را از دست داده است.»

عالول افزود نتایج کالبد شکافی حاکی از آن است که بیماری سرطان در ریه ها ، گردن و غدد لنفاوی ، کبد ، مغز ، استخوان و نخاع اسیر ابوحمدیه ریشه دوانیده و باعث مرگ وی شده است.
عیسی قراقع وزیر امور اسرا و آزادگان در تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سازمان زندان های اسراییل را مسئول مرگ ابوحمدیه در نتیجه اهمال کاری عمدی پزشکی دانست.

قراقع گفت: « مقامات اسراییلی برای درمان و معالجه این اسیر فلسطینی هیچ کاری نکردند حتی از این که به وی مسکن بدهند یا او را تحت درمان شیمیایی قرار دهند طفره رفتند.»
وی افزود مقامات مسئول در سازمان زندان های اسراییل حتی از انتقال ابوحمدیه به یک بیمارستان با استفاده از آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی طفره رفتند.

کادر رهبری فلسطین استفاده از نتایج بررسی ها و کالبد شکافی را برای محاکمه و مجازات مقامات مسئول اسراییلی در مراکز ذیربط بین المللی خواستار شد.

عملیات کالبد شکافی جسد ابوحمدیه با حضور پزشکان فلسطینی و اردنی روز سوم آوریل گذشته یعنی یک روز بعد از وفات وی صورت گرفت.

قراقع خاطرنشان کرد درصد بیماری ها در میان اسرای فلسطینی در بند زندان های اسراییلی از سال دو هزار و ده تاکنون هشتاد درصد افزایش یافته است و این یعنی مقامات اسراییلی سیاست اهمال کاری عمدی پزشکی در حق اسرای فلسطینی را در پیش گرفته اند.

از سوی دیگر قدوره فارس رییس باشگاه اسیر فلسطین گفت: « اسراییل برای کشتن اسرای فلسطینی به سیاست های مختلفی و در راس آن ها اهمال کاری پزشکی عمدی متوسل شده است.»

حدود چهار هزار و هفتصد اسیر فلسطینی در زندان های اسراییل قرار دارند و ده ها نفر از آنان بیش از بیست سال است در زندان های اسراییل هستند.
برچسب ها: ابوحمدیه ، زندان ، فلسطین ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار