چهره ايرلند در آستانه اجلاس "گروه 8" امنيتي-اعتراضي شد + تصاوير

در حاليکه اعتراضات در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی تشديد شده، پليس اين کشور، تدابير امنيتي خود را در آستانه برگزاري اجلاس اقتصادي گروه هشت تشديد کرد و حتي شماري از نيروهاي پليس انگليس را به کمک طلبيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مقامات ايرلند شمالي، حصاري فلزي به طول شش و نيم کيلومتر اطراف محل برگزاري اجلاس گروه هشت کشيده اند تا از نزديک شدن معترضان به آن جلوگيري کنند.


پليس ايرلند شمالي روز يکشنبه سرگرم نصب آخرين قسمت هاي باقي مانده از حصاري بود که در فاصله چند صد متري از هتل لوخ اِرن  و نزديک شهر انيسکيلِن کشيده شده است.


پايه هاي اين حصار سه متري با پيچ به زمين وصل شده و براي تقويت آن از ستون هاي بتني و سيم خاردار نيز استفاده شده است. بنا به گفته مقامات ايرلند شمالي، حدود چهارصد افسر امنيتي به طور کامل در آماده باش خواهند بود تا تردد افراد در نزديکي حصار را  نظر داشته باشند. 

نشست سران کشورهاي انگليس، آمريکا، آلمان، فرانسه، ايتاليا، ژاپن، روسيه و کانادا روزهاي دوشنبه و سه شنبه در هتل لوخ ارن برگزار خواهد شد. روز يکشنبه نيز شمار زيادي از نيروهاي پليس در "انيسکيلن" حضور داشتند و در خيابان هاي شهر نيز موانع فيزيکي نصب شده بود. برخي از نيروهاي پليس نيز با استفاده از قايق در رودخانه هاي اطراف شهر گشت مي زدند. 


با اين همه، پليس محلي ايرلند شمالي اعلام کرد به مخالفان گروه هشت اجازه مي دهد که روز دوشنبه طبق برنامه به سمت حصار راهپيمايي کنند. 


بازرس روي رابينسون از پليس ايرلند شمالي گفت: ما از کساني که در تظاهرات شرکت مي کنند و البته به اموال عمومي خسارت نمي زنند، استقبال مي کنيم. اگر آنها به اموال مردم خسارت بزنند، به احتمال زياد دستگير و براي مدتي بازداشت خواهند شد، اما از آمدن و اعتراض به حقِ آنها استقبال مي کنيم.


روز شنبه حدود دو هزار نفر به خيابان هاي بلفاست در ايرلند شمالي ريختند تا در اعتراض به برگزاري اجلاس گروه هشت تظاهرات کنند. انيسکيلن در فاصله صد و سي کيلومتري غرب بلفاست واقع شده است.


انگليس نيز حدود 3800 مأمور پليس را براي کمک به نيروهاي امنيتي ايرلند شمالي براي حفاظت از محل برگزاري اجلاس، فرستاده است.


پليس وظيفه دارد از محل اجلاس در برابر مخالفانِ جهاني شدن و همچنين خطر حمله شبه نظامياني که پيمان ارتش جمهوري خواه ايرلند با انگليس در سال 1998 را قبول ندارد، حفاظت کند. اين پيمان به خشونت هاي سي ساله در ايرلند شمالي پايان داد. 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار