آذین در نطق میان دستور:

لازمه تشکیل نظام و حکومت الهی سپردن مسئولیت‌ها به اهلش می‌باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت: لازمه تشکیل نظام و حکومت الهی سپردن مسئولیت‌ها به اهلش می‌باشد سپردن امور به کاردانان از مصادیق ایمان و عمل صالح است از شما خواهش می‌کنم در انتخاب کارگزاران به دنبال ژنرال‌های متعهد و ولایی باشید نه سربازان مطیع زیرا کشور مسائل اساسی دارد و کارهای بزرگی است که باید انجام شود.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسین آذین نماینده کرمان، رفسنجان و انار در نطق میان دستور صحن علنی امروز (دوشنبه 27 خردادماه) گفت: حماسه حضور باشکوه مردم آگاه و با‌بصیرت که نمادی از مردم‌سالاری دینی است را تبریک می‌گوییم، ملت از این آزمون نیز سربلند بیرون آمدند مردم عزیز که سرمایه انقلاب هستند با شرکت در انتخابات رأی تأیید دوباره به جمهوری اسلامی دادند و دشمنان ایران اسلامی را مأیوس کردند.

وی ادامه داد: این حضور باشکوه نشانه ارتباط مستحکم مردم با انقلاب و لبیک به ندای مقام معظم رهبری بود  و پیام حضور گسترده و حماسی مردم عزیز این است که ملت ایران پشتیبان نظام اسلامی هستند و به آن اعتماد و اعتقاد دارند و هم پیرو رهبر معظم انقلاب هستند.

آذین همچنین در ادامه خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني تصریح کرد: به نوبه خود به عنوان خادم مردم انتخاب شایسته جنابعالی را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم و از خداوند توفیق در حفظ اصول و آرمان‌های اسلامی را مسئلت دارم همه ما وظیفه داریم رئیس‌جمهور منتخب را حمایت کمک کنیم تا حماسه اقتصادی رقم بخورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: جناب آقای روحانی، جهت نیل به اهداف مقدس انقلاب و برای رسیدگی به معاد و معاش مردم یکی از عناصر کلیدی و الزامات پیشرفت و عدالت شایسته‌سالاری است بدین معنا که مسئولیت‌ها به افراد شایسته و صالح سپرده شود همچنان که امام صادق(ع) فرمودند دو گروه اگر سالم نباشند جامعه به فساد کشیده می‌شود، این دو گروه علما و حکام هستند که حکام همان کارگزاران اجرایی هستند.

آذين در ادامه بیان کرد: امیدواریم شما شعار شایسته‌سالاری را حقیقتا جامه عمل بپوشانید زیرا به کار‌گیری افرادی که شایستگی کامل ندارند و افراطی هستند ظلم به مردم است بسیاری از ضربه‌هایی که در مسیر پیشرفت متحمل شديم از حوزه افرادی بوده که یا دچار فساد مالی شده‌اند و با دچار حاشیه‌سازی که نه تنها آن ارگان خوب اداره نشد بلکه قسمت‌های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داد و این مسئله اعتماد مردم را دچار خدشه نمود.

وی تأکید کرد: لازمه تشکیل نظام و حکومت الهی سپردن مسئولیت‌ها به اهلش می‌باشد سپردن امور به کاردانان از مصادیق ایمان و عمل صالح است لذا از شما خواهش می‌کنم در انتخاب کارگزاران به دنبال ژنرال های متعهد و ولایی باشید نه سربازان مطیع زیرا کشور مسائل اساسی دارد و کارهای بزرگی است که باید انجام شود و توانایی‌هایی وجود دارد که می‌تواند در خدمت این حرکت عظیم قرار گیرد.

نماینده مردم رفسنجان بیان کرد: کشور‌داری همانند یک بدن است که اگر عضوی از آن بیمار باشد مانع از حرکت و اقدام هماهنگ می‌شود و درمان آن شایسته‌سالاری به معنای واقعی است، همه امید محرومین و مستضعفین فکری و نهضت‌های بیداری این انقلاب است ما مجلسی‌ها و دولت جدید به گونه‌ای عمل نکنیم که این امید را بخشکانیم تمامی مشکل ما این است که از اسلام ناب فاصله گرفته‌ایم هر کجا که با اسلام ناب و ولایت همراه بودیم به پیروزی رسیدیم و هر جا که قصور کردیم به خاطر فاصله گرفتن از اسلام ناب و ولایت بوده است همه باید تلاش کنیم تا کارآمدی دین در اداره جامعه و بخش‌های مختلف آن دیده شود.

آذین همچنین اظهار داشت: امروز در کنار حل مشکلات اقتصادی برای آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی موجود نیز باید برنامه‌ریزی کنیم زیرا بیشترین پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی در حوزه خانواده است که این مسئله علاوه بر توانمند‌سازی جوانان و خانواده باید در روش‌های تبلیغ و شیوه‌های فرهنگی برای تعمیق ارزشها تجدید نظر کنند و از روش‌های تأثیر‌گذاری استفاده کنیم که در راه برد رهبر انقلاب نیز بر آنها تأکید شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت آتی با تعامل با مجلس در مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشت‌ها، اصلاح نظام بانکی، کاهش تورم، برطرف‌کردن انحصار‌ها، رفع مشکلات اقتصادی مردم و حمایت از مقاومت در منطقه موفق باشند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: به نوبه خود از دولت احمدی‌نژاد تشکر می‌کنم و امیدوارم دولت روحانی به عدالت جغرافیایی توجه کند و به استان کرمان که بهشت معادن ایران است توجه بسزایی داشته باشد خصوصا در مورد معادن مس که باید جلوی خام فروشی آن گرفته و صنایع جانبی مس راه‌اندازی شود که این مسئله هم در برنامه پنجم توسعه نیز آمده است همین طور در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخر برخود لازم می‌دانم که از ابتکار و تلاش صدا وسیما برای برنامه‌های مناظره و دیدگاه‌های کاندیداها به جهت بصیرت بخشی و آگاه سازی مردم تشکر کنم همچنین جا دارد از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات برای شناسایی و برخورد با شبکه‌های خراب‌کاری نیز تشکر کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: لازمه ، تشکیل ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار