گشايش دفتر سياسي طالبان در دوحه تکذيب شد

يکي از سخنگويان طالبان گشايش دفتر سياسي اين گروه را در دوحه رسما تاييد نکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پيشتر شبکه الجزيره قطر به نقل از منبعي که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده بود طالبان افغانستان روز سه شنبه در دوحه دفتر سياسي افتتاح خواهد کرد اين در حالي است که از سال ها پيش اين موضوع براي کمک به مذاکرات صلح در افغانستان مطرح بوده است. اين منبع به جزئيات بيشتر در اين مورد اشاره نکرد.

سخنگوي طالبان در گفتگو با اين خبرگزاري اعلام کرد در جريان اين موضوع نيست. 

حامد کرزاي رييس جمهور افغانستان که ماه مارس ديداري از دوحه داشت، پيشتر اعلام کرده بود افتتاح دفتر طالبان در دوحه مي تواند مذاکرات صلح را در اين کشور تسهيل کند.

وي همچنين در موضع ابتدايي خود در اين خصوص ، بازنگري کرد. کرزاي اوايل سال جاري ميلادي با ابراز نگراني از دور شدن دولت افغانستان از مذاکرات ميان آمريکا و شورشيان افغانستان ، افتتاح اين دفتر را رد کرده بود.

نيروهاي طالبان سال 2001 در پي تهاجم نيروهاي خارجي به سرکردگي آمريکا به افغانستان قدرت را در اين کشور از دست دادند و از آن زمان تا کنون به مبارزه با دولت کابل و نيروهاي ناتو در اين کشور روي آورده اند.

طالبان ابتداي سال 2012 براي افتتاح دفتر سياسي خارج از افغانستان جهت مذاکرات صلح ابراز آمادگي کرد که اين اقدام نخستين گام تاريخي اين گروه پس از ده سال به شمار مي رود. با اين حال نيروهاي طالبان هميشه مذاکره با کرزاي را رد مي کنند و وي را عروسک آمريکا مي دانند.

سخنگوي وزارت امور خارجه افغانستان پيشتر اعلام کرده بود مذاکرات تنها زماني آغاز خواهد شد که طالبان هرگونه رابطه را با القاعده متوقف و تروريسم را رها کند.



برچسب ها: دفتر ، طالبان ، دوحه ، قطر ، کرزای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار