مذاکره طالبان با آمریکا در قطر / وزارت خارجه آمریکا نشست با طالبان را تکذیب کرد

سخنگوي گروه طالبان در قطر اعلام کرد نمايندگان اين گروه شورشي افغان امروز پنجشنبه به منظور برگزاري مذاکرات صلح مقدماتي با مسئولان آمريکايي در قطر ديدار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز ، محمد نعيم سخنگوي گروه طالبان در قطر در تماس تلفني با خبرگزاري رويترز گفت در نشست روز پنجشنبه مسئولان دولت افغانستان شرکت نخواهند داشت. هيئت مذاکره کننده آمريکايي روز چهارشنبه وارد قطر شد و قرار است با ديپلمات هاي افغان در دوحه ديدار کند. 
مسئولان آمريکايي گفته اند مذاکرات با طالبان در دوحه روز پنجشنبه آغاز مي شود. اين اقدام ‌آمريکا اميد به دستيابي به راه حلي مسالمت آميز را از طريق مذاکره بعد از دوازده سال جنگ خونين و پرهزينه بين نيروهاي تحت فرماندهي آمريکا و جنگجويان طالبان افزايش داده است. 
يک مسئول بلندپايه افغان به رويترز گفت دولت کابل از جايگاه رسمي که به گروه طالبان داده شده است راضي نيست. طالبان روز سه شنبه دفتر خود را در دوحه افتتاح کرد. ديپلمات هاي افغان مي گويند با نام انتخاب شده براي اين دفتر که دفتر سياسي امارت اسلامي افغانستان نام گذاري شده مخالف است زيرا اين نام جنبه رسمي دارد. محمد نعيم به رويترز گفت نام دفتر نمايندگي طالبان مسئله اي است که به اين گروه و دولت قطر مربوط مي شود و هيچ ارتباطي با دولت افغانستان ندارد.  در همین حال آمريکا روز چهارشنبه مذاکرات برنامه ريزي شده براي اين هفته با طالبان افغانستان را تکذيب کرد.
وزارت امور خارجه آمريکا بعد از اينکه طالبان دفتر نمايندگي در قطر باز کردند وجود چنين مذاکرات برنامه ريزي شده با طالبان را رد کرد.
جنيفر پساکي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در گفتگويي مطبوعاتي اعلام کرد  اخباري که درباره نشست برنامه شده منتشر شده است، درست نيست .
 وي همچنين تاکيد کرد هيچ  گاه به طور رسمي ديداري را ميان نمايندگان آمريکا و طالبان در دوحه، پايتخت قطر تاييد نکرده است.   






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار