رئیس اداره اعتیاد و روان وزارت بهداشت:

فروش الکل طبی بدون مجوز وزارت بهداشت در داروخانه ها تخلف است

طبق بخشنامه ای به تمام داروخانه ها هیچ داروخانه ای حق فروش الکل های طبی بدون مجوز وزارت بهداشت ندارد و فروش آن تخلف است.

دکتر عباسعلی ناصحی رئیس اداره اعتباد و روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ با اشاره به اینکه موارد استفاده از الکل در حوزه بهداشت و صنایع است گفت: در حوزه مربوط به سلامت الکل یک ماده بهداشتی است که مصرف خوراکی ندارد و از نظر پزشکی یک ماده مضر شناخته شده است که حتی مصرف کم آن هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

وی افزود: الکل موجود در بازار چند دسته است یکی الکل طبی که از طریق داروخانه ها عرضه می شد و به خاطر اینکه ماده ی تلخ کننده همراه آن است این نوع الکل نمی تواند مصرف خوراکی داشته باشد. البته یکسری الکل ها در کارگاه های زیر پله ای تولید و عرضه می شود و متأسفانه این نوع الکل ها قابلیت شرب دارند.

ناصحی ادامه داد: در ساخت این نوع الکل ها به هیچ وجه موازین بهداشتی رعایت نمی شود و حتی این نوع الکل ها هم برای مصارف بهداشتی هم مشکل ساز هستند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز فروش به غیر از داروخانه ها اجازه فروش الکل را ندارند اظهار داشت: باید افراد الکل را از داروخانه تهیه کنند و الکل فروشی باید مجوز ساخت از وزارت بهداشت بر روی آن وجود داشته باشد.

رئیس اداره روان و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه چند سال پیش هم الکل های طبی غیر مجاز در داروخانه ها به فروش می رسید خاطر نشان کرد: طی بخشنامه ای که به داروخانه ها وارد شده داروخانه به هیچ عنوان حق فروش الک طبی بدون مجوز وزارت بهداشت ندارند و فروختن الکل بدون مجوز تخلف برای داروخانه محسوب می شود./ع2
برچسب ها: الکل ، بهداشت ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار