اعلام مخالفت شهروندان اردنی با فتواهای تکفیری علیه سوریه

شهروندان اردنی مخالفت خود را با دعوت به فتنه در سوریه و فتواهای تکفیری علیه این کشور اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ یکی از شهروندان اردنی گفت: کسانی که فتوا علیه سوریه صادر می کنند درباره قدس این کار را انجام دهند تا قدس را که قبله اول مسلمانان است آزاد کنند. نیازی نیست قطر این همه پول خرج کند و محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز علیه سوریه اعلام جهاد کند، اسرائیل اولویت بیشتری دارد. 

در گزارشی در این باره آمده است: شیوخ فتنه انگیز به صدور فتواهای تکفیری علیه سوریه اکتفا نکردند بلکه بزرگ آنها یعنی یوسف القرضاوی خواستار تجهیز تروریست ها در سوریه به سلاح و دخالت غرب برای کمک به آنها شد. 

سامی المجالی نظامی بازنشسته اردنی گفت: تصمیم به دادن سلاح به مخالفان سوری عواقب وخیمی دارد. هیچ یک از اردنی ها شرکت کشور و ارتش خود را در توطئه کثیف علیه سوریه نمی پذیرند. ارتش و مردم اردن به عواقب این توطئه واقف هستند. ما خواستار صلح در سوریه هستیم و می خواهیم سوریه کشوری متحد و یکپارچه باشد زیرا در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو می شویم. ما طرفدار ارتش و وحدت سوریه هستیم و از افراد مسلح موجود در این کشور حمایت نمی کنیم. 

دیگر کارشناس اردنی گفت: نزاع در سوریه بین دو جبهه است. جبهه آمریکا و و متحدان و اتباع آن که سوریه و ملت و وحدت آن را هدف قرار داده اند. در مقابل جبهه مقاومت قرار دارد که دولت آمریکا با هدف قرار دادن سوریه می کوشد اراده این جبهه را بشکند. وی افزود: ما از دولت اردن می خواهیم و به آن هشدار داده ایم که در برابر فشارهایی که برای دخالت در بحران سوریه به آن وارد می شود تسلیم نشود. 

یک شهروند اردنی گفت: دادن هرگونه سلاح به مخالفان سوری به معنای افزایش خونریزی و تشدید درگیری ها و اختلافات است. بنابراین هرگونه راه حل بحران سوریه باید مبتنی بر توقف حمایت های مالی و نظامی از مخالفان باشد. 

یک کارشناس اردنی گفت: قرضاوی و امثال وی و فتواهای آنها باعث ایجاد فتنه و جنگ مذهبی می شود. به جای آن که مردم را به جهاد در راه فلسطین اشغالی تحریک و تشویق کنند به سراغ سوریه آمده اند و علیه این کشور فتوا صادر می کنند و شمار زیادی از افراد مسلح را از همه جای جهان به این کشور آورده اند. کودکان را کشتند، به زنان تجاوز کردند و همه این کارها را به اسم دین انجام دادند. 

در ادامه گزارش آمده است: بر کسی پوشیده نیست که تشدید حملات علیه سوریه از کذب ادعاهای این افراد پرده برداشت و شکست حتمی جبهه دشمن سوریه را که وابسته به غرب و صهیونیسم است نشان داد. 

برچسب ها: اردن ، تظاهرات ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار