کسب رضايت "گردشگران" در چهارچوب استاندارد

دبیرکمیته متناظر استاندارد سازی گردشگری و خدمات وابسته گفت:‌ تدوين استاندارد برپايه منابع معتبر نظير استاندارهای بین المللی ضمن انعکاس نظرات ذی نفعان، حامي دست اندرکاران صنعت گردشگري در ارتقای کیفیت خدمات و کسب رضایت مصرف کنندگان خواهد بود.

هنساقادری، دبیرکمیته متناظر استاندارد سازی گردشگری و خدمات وابسته "ISIRI/TC228" در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تشکيل کمیته ملی با عنوان گردشگری را حاکی از عزم مسئولان در راستای تدوین چارچوب استاندارد گردشگری دانست و تصریح کرد: عزم مسئولان سازمان ملی استاندارد برای تدوین استاندارد و از سوی دیگر نظارت بر ارائه خدمات گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رویکرد کیفیت خدمات و استاندارد نوید بخش توجه مسئولان به امر استاندارد سازی و اهمیت صنعت گردشگری در کشور است.

قادري با اشاره به نقش موثر تدوين استاندارد در حوزه گردشگری، تصريح کرد: همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب انعقاد تفاهم نامه و همکاری در زمینه تدوین استانداردهای گردشگری ضمن  تسریع در روند استانداردسازی، آینده روشن گردشگری کشور تضمین خواهد شد.

وي ادامه داد: تدوين استاندار برپايه منابع معتبر نظير استاندارهای بین المللی ایزو و سایر سازمان‌های معتبر بین المللی با غنای محتوا و انعکاس نظرات تمامی ذی نفعان از جمله تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، کاربران، ارائه دهندگان، سازمان های ذیربط و ... در بخش اجرا، حامي دست اندرکاران این صنعت در ارتقای کیفیت خدمات و کسب رضایت مصرف کنندگان خواهد بود.

دبیر کمیته متناظر استاندارد سازی گردشگری و خدمات وابسته، منافع همگانی را ضمانت اجرایی استاندارد دانست و ادامه داد: هم اکنون تدوین دستورالعمل استانداردسازي واحدهای خدماتي در دست بررسی است که با تدوین این دستورالعمل امکان استفاده از نشان استاندارد در زمینه خدمات نیز وجود خواهد داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار