در فاصله چند روز مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی؛

مروری بر عملکرد ملی پوشان پینگ پنگ در مسابقات ماکائو

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا2013 تا چند روز دیگر آغاز می شود و به همین دلیل عملکرد ملی پوشان ایران در دور قبل را مرور می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا 2013 از 9تا 16 تیر ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود و قرار است کاروان ایران با 7 ملی پوش در بخش بانوان و آقایان در این مسابقات شرکت کند، اما در دوره قبل رقابت های قهرمانی آسیا که در سال 2012 به میزبانی ماکائو برگزار شد ایران چه عملکردی داشت؟

بر اساس این گزارش: در رقابت های قهرمانی آسیا ماکائو تیم مردان ایران با ترکیب محمد رضا اخلاق پسند،‌نوشاد و نیما عالمیان میدیا لطف اله نسبی و محمد فرقدانی مسابقه دادند و هدایت این تیم بر عهده مهرداد بابا دیوند بود که اکنون و پس از تقدیم استعفایش به خاطر بی عدالتی در فدراسیون تنیس روی میز سمتی را در فدراسیون بر عهده ندارد.

همچنین ترکیب تیم ملی بانوان ایران در ماکائو را ندا شهسواری، محجوبه عمرانی، پریسا صمدی، مریم صامت و سحر رهنما تشکیل دادند که سیما لیموچی به عنوان مربی آنها را همراهی کرد.

** رقابت های انفرادی

در مسابقات بخش انفرادی قهرمانی آسیا ماکائو محمد رضا اخلاق پسند به عنوان کاپیتان تیم ملی برابر بازیکنی از اندونزی با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید اما در مرحله یک سی و دوم برابر حریفی از تایلند شکست را پذیرفت و از دور رقابت ها کنار رفت.

نوشاد عالمیان نیز همانند وی بعد از پیروزی 4 بر صفر برابر رقیبی از لائوسل خود را به مرحله 64 نفر رساند اما در این مرحله، مقابل رقیبی از کره جنوبی باخت 4 بر 2 را پذیرفت و با این پیکارها وداع کرد.

در این گزارش آمده است: میدیا لطف اله نسبی و نیما عالمیان با قبول شکست 4 بر صفر مقابل بازیکنان هند و چین تایپه در مرحله 128 نفر حذف شدند.

دیگر نماینده مردان ایران محمد فرقدانی بود که بعد از پیروزی 4 بر صفر برابر رقیبی از کشور میزبان، در مرحله یک سی و دوم مقابل قزاقستان با نتیجه نزدیک 4 بر 3 باخت و وداعی تلخ با این پیکارها داشت.

در بخش بانوان، ندا شهسواری، پریسا صمدی، سحر رهنما، محجوبه عمرانی و مریم صامت در دور نخست جدول 128 نفره حذفی استراحت داشتند اما در مرحله 64 نفر برابر رقیبان خود شکست را پذیرفتند و حذف شدند.

شهسواری، 4 بر 3 برابر بازیکنی از هند، صمدی با نتیجه 4 بر صفر برابر رقیبی از مالزی، رهنما، عمرانی و صامت با قبول شکست 4 بر صفر برابر رقیبانی از هنگ کنگ، کره جنوبی و ژاپن با این پیکارها وداع کردند.

**مسابقات تیمی دو نفره

در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا ماکائو مردان کشورمان با دو تیم متشکل از محمدرضا اخلاق پسند با نیما عالمیان و نوشاد عالمیان با میدیا لطف اله نسبی در جدول 64 نفره حذفی به مصاف رقیبان خود رفتند که تیم دوبل اخلاق پسند و نیما عالمیان برابر تیم قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد اما در مرحله 32 تیم با همین نتیجه برابر زوج هنگ کنگی بازی را واگذار کردند و حذف شدند.

تیم دو نفره نوشاد عالمیان و میدیا لطف اله نسبی نیز در بازی اول استراحت کردند در مرحله 32 تیم برتر بعد از باخت برابر تیم دوبل ورزشکاران میزبان از دور رقابت ها کار رفتند.

همچنین در بخش بانوان تیم دوبل ندا شهسواری و محجوبه عمرانی به همراه تیم دو نفره پریسا صمدی و مریم صامت بعد از استراحت در بازی اول در مرحله 32 تیم با نتیجه مشابه 3 بر صفر برابر چین و سنگاپور شکست خوردند و به کار خود پایان دادند.

**رده بندی تیم های ملی در رقابت های قهرمانی آسیا ماکائو

طبق جدول رده بندی تیم های ملی مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو و در بخش مردان ایران به عنوان نهمی بسنده کرد.

براین اساس تیم های چین، ژاپن، چین تایپه، کره جنوبی، کره شمالی، هنگ کنگ، سنگاپور و هند تیم های اول تا هشتم بودند و تیم ایران بعد از آنها قرار گرفت.

لازم به توضیح است که با توجه به غیبت دو تیم کره شمالی و اندونزی در رقابت های قهرمانی آسیا 2013 کره جنوبی شانس ایران برای رفتن تا جمع 8 تیم برتر بالا رفته است.

در رده بندی تیمی بانوان تیم های چین، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، هنگ کنگ، چین تایپه، کره شمالی، هند، مالزی، تایلند، ماکائو، قزاقستان، اندونزی، و سریلانکا تیم های اول تا چهاردهم بودند تیم بانوان ایران در مکان پانزدهم ایستاد.

گفتنی است، تیم مردان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا 2013 با ترکیب محمدرضا اخلاق پسند، نوشاد و نیما عالمیان، حمیدرضا طاهرخانی و مهران احدی با مربیگری ابراهیم علیدخت حاضر می شود.

ترکیب تیم بانوان را هم فقط سه نفر یعنی ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت تشکیل می دهند که سیما لیموچی به عنوان مربی در کنار آنها خواهد بود./آق

برچسب ها: پینگ پنگ ، ماکائو ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار