قم/

ارتباط بین دولت و روحانیت همواره باید دوسویه باشد

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: رابطه دولت و روحانیت به دلیل ماهیت دینی نظام می‌بایست رابطه‌ای دوسویه، عمیق، مستحکم و مستمر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه معارفه معاون اجرایی مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری، با اشاره به عملکرد مرکز امور ریاست جمهوری در دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم نگاه ویژه‌ای نسبت به تقویت ارتباط روحانیت و دولت وجود داشته و همواره تغییر و تثبیت ساختارها در این جهت صورت گرفته است.
وی با اشاره به قانونی شدن ساختار مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری به منظور ارتباط منسجم‌تر با روحانیون تصریح کرد: روحانیت به عنوان یک نهاد مقدس که در تار و پود نهادهای مختلف نظام اسلامی حضور دارد می‌تواند نقشی اساسی را در رشد و پیشرفت کشور ایفا کنند.
مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری به رابطه دولت و روحانیت اشاره کرد و افزود: هر دولتی در نظام اسلامی با هم رویکردی که روی کار بیاید نیازمند تقویت رابطه خود با روحانیت است.
میرتاج‌الدینی جایگاه مهم و اساسی روحانیت در نظام اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون تمامی دولت‌ها درصدد تقویت ارتباط حوزه و دولت بوده‌اند و این امر در دولت نهم و دهم نیز با برنامه ریزی و تقویت ساختارهای مرکز ارتباط با روحانیت ریاست جمهوری به طور مطلوبی سامان گرفت.

معاون رئیس جمهوری در اجرای قانون اساسی تصریح کرد: هم دولت هم حوزه و روحانیت بازوی عملی فکری و اجرایی ولایت فقیه هستند و اگر این دو با هم باشند نتایج مطلوب و اثرات اساسی برجای خواهند گذاشت./س

برچسب ها: قم ، ارتباط ، دوسویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.