گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول تیر ماه سال 92

گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول تیر ماه سال 92، توسط واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، روند تولید آثار سینمایی همچنان ادامه دارد و سینماگران مختلف در حال آماده سازی فیلمهای خود هستند. واحد پشتیبانی تولید این بنیاد اعلام کرد؛ تا اول تیرماه امسال، چهار فیلم آماده نمایش شده اند، 7 فیلم در مرحله صداگذاری، 8 فیلم در مرحله تدوین، 9 فیلم در مرحله فیلمبرداری و 33 فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارند.
بر پایه این گزارش، فیلمهای سینمایی عشق فقط یک کلام (کرامت پورشهسواری)، شهابی از جنس نور (شمشیر و اژدها – محمدرضا اسلاملو)، متل قو (مسافری از دوردست – مسعود نوابی)،‌ ‌و چهارباندی (محمدجعفر باقری نیا) با پایان مراحل فنی آماده نمایش هستند. همچنین فیلمهای دلتنگی های عاشقانه (رضا اعظمیان)، شاباش (حامد کلاهداری)، چ (شهید چمران - ابراهیم حاتمی کیا)، زندگی دوگانه فیروز (فریدون جیرانی)، برف (مهدی رحمانی)، مهمان داریم (مهدی عسگرپور)، و پنج ستاره (‌پروانه ام باش – مهشید افشارزاده) با پایان مراحل فیلمبرداری و تدوین، در حال انجام مرحله صداگذاری هستند. فیلمهای تتل و راز صندوقچه (وحید گلستان)، نیکان و بچه غول (عبدالرحمن رضایی)، آشغال های دوست داشتنی (محسن امیر یوسفی)،‌ عبور از مه (داود بیدل)، به تهران خوش آمدین (‌مهدی نادری)، آتش بازی (بهمن گودرزی)،‌ محمد(ص) (مجید مجیدی)، رنج سرمستی (جهانگیر الماسی)،  ملبورن (نیما جاویدی) در مرحله تدوین هستند. 

علاوه بر این آثار فیلمهای حماسه روزبه (علی نوری اسکویی)، ‌ آخرین داستان (اشکان رهگذر)، بانویی از ماه (مجید و حمید آقاگلیان)، لاله (راننده - اسدالله نیک نژاد)، تتل و راز صندوقچه (وحید گلستان)، بازگشت (علی قوی تن)، آیینه وشمعدان (‌بهرام بهرامیان)، و بر بال های خیال (فرهاد مهران فر) در مرحله فیلمبرداری هستند. 
بر پایه این گزارش 33 پروژه سینمایی نیز در مرحله پیش از تولید به سر می برند که از این میان 12 پروژه بیش از 50 درصد این مرحله را گذرانده اند.    
به نظر می رسد با فرارسیدن تابستان و نزدیک شدن به ایام رونق تولیدات سینمایی، شتاب بیشتری در فعالیتهای سینماگران دیده می شود و این نکته می تواند نویدبخش سالی پربار برای سینمای ایران باشد. بنیاد سینمایی فارابی همچنان با تمام توان خود در خدمت سینمای ایران و آماده همکاری با عموم سینماگران است./ي2
برچسب ها: سینما ، فارابی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.