یاسوج/

صلابت دستگاه قضايي تحقق آرامش و امينت جامعه را به دنبال دارد

قائم مقام اداره كل تبليغات اسلامي استان فارس گفت: يكي از ضرورت هاي اساسي براي تحقق عدالت اجتماعي ، امنيت و آرامش عمومي در جامعه داشتن دستگاه قضايي قدرتمند، مستقل و با صلابت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام شكر الله دانش در مراسم گراميداشت شهداي هفتم تير در ياسوج افزود: جايگاه دستگاه قضايي به ويژه در جامعه اسلامي بسيار رفيع و تعيين كننده است.
وي يكي از كاركردهاي مهم اين دستگاه را تحقق عدالت اجتماعي و اجراي حدود بر اساس آموزه هاي ديني عنوان كرد و افزود: همكاري مردم و ساير نهاد هاي امينتي، انتظامي و اجرايي نيز براي تحقق اين امر ضروري است.
دانش اظهار كرد: امروزه دستگاه قضايي جمهوري اسلامي يكي از پاك ترين ، منسجم ترين و قدرتمندترين نهاد هاي قانوني و قضايي در دنيا محسوب مي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي آيت الله دكتر شهيد بهشتي بنيان گذار دستگاه قضايي در ايران ، گفت: دكتر بهشتي در عين صلابت و اقتدار در مقابل دشمنان اما فردي مظلوم در مقابل برخي نا اهلان داخلي بود و آماج انواع تهمت ها و اهانت ها قرار مي گرفت.
دانش اظهار كرد: منافقان و مخالفان كوردل درسلسله ترورهاي شخصيتي و فيزيكي دوستداران و دلسوزان انقلاب نيز ابتدا شهيد بهشتي را با انواع تهمت هاي بي جا ترور شخصيتي كردند.
وي ابراز داشت: شهيد بهشتي به عنوان يكي از ياران صديق امام (ره) و مديريت مجلس خبرگان قانون اساسي جمهوري اسلامي با شهادت خود خط بطلاني براي هميشه بر تهمت ها و اهانت هايي كه برخي نااهلان عليه وي روا مي داشتند، كشيد.
دانش همچنين به سيرتحولات سياسي و اجتماعي جمهوري اسلامي و انديشه هاي امام خميني (ره) در منطقه و دنيا اشاره كرد و افزود: امروزه دامنه وسيع و موج انقلاب اسلامي و آرمان هاي انسان ساز مكتب تشيع بر كل ملل جهان گسترده شده و اميد و نشاط را در دل امت هاي مظلوم به ارمغان آورده است./س
برچسب ها: صلابت ، دستگاه ، قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.