برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باز بودن دست قاضي در تخفيف مجازات‌ها مغاير با اصول حقوقي است

يک داديار دادسرا گفت: باز بودن دست قاضی برای تخفیف به صورت انفرادی، مغایر با اصول حقوقی است.

" عباس برزگر " در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با اظهارات رئيس قوه قضاييه مبني بر خلاف قانون بودن برخي مواد قانون جديد مجازات اسلامي گفت: بر طبق ماده 39 و 40 قانون مجازات اسلامي قاضي مي‌تواند صدور حکم را به تعويق انداخته و در برخي موارد مجرم را معاف از کيفر کند که اين امر مغاير با اصول حقوقي است.

برزگر ادامه داد: باز بودن دست قاضی برای تخفیف به صورت انفرادی مغایر با اصول حقوقی است بنابراين بايد در ارتباط با چگونگي مجازات‌ها هیاتی تشکیل شود تا در خصوص تخفیف و یا عدم تخفیف مجازات مجرمين تصمیم‌گيري شود.

وي با تاکيد بر اينکه در قانون جديد تفسير بيشتر به نفع متهم است، تصريح کرد: در اين قانون تفسیر به نفع متهم اعمال شده تا جايي که متهم احساس می‌کند خلافي مرتكب نشده و اين در حالي است كه اين تفسير بايد در چارچوب شرع، عقل و عرف صورت بگيرد.

برزگر در ادامه افزود: با وجودي که اين قانون روند تصويب و تاييد خود را طي كرده  اما ابهامات موجود در آن بيش از قانون پيشين است، بنابراین باید کمیسیون‌های حقوقی متشکل از قضات برجسته که در امر حقوق و وکالت تجربه دارند، با بررسي مجدد ابهامات را رفع کنند.

اين داديار دادسرا در پايان خاطرنشان کرد: تلاش برای به حداقل رساندن و  استفاده از مجازات زندان، از اولویت‌های دستگاه قضا است اما به منظور از بین بردن بی‌قانونی و کاهش جرم در جامعه باید در اين زمينه فرهنگ‌سازی صورت بگيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مسینت ، یمت ، بمگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار