اعتراض "بهاره رهنما" به زمان نمايش "پسران آفتاب"

"بهاره رهنما" نسبت به زمان نمايش "پسران آفتاب" در ساعت 21 در ماه مبارك رمضان معترض بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست خبري نمايش "پسران آفتاب" به كارگرداني "سيامك صفري" با حضور كارگردان و به همراه بازيگران خود "فرزين صابوني" و "بهاره رهنما" در تئاتر شهر برگزار شد.
در ابتدا "سيامك صفري" كارگردان نمايش "پسران آفتاب" در خصوص نمايش خود و متن آن گفت: در تلاشم كه با اين كار در حدو اندازه تئاتر اثر قابل عرضه‌اي را براي تماشاگران نمايش دهم و مطمئنم با توجه به رضايت مردم از اتفاقات حال حاضر كشور اين نمايش نيز با تلفيق كردن فضا تماشاگر را راضي نگه دارد.
وي ادامه داد: "پسراتن آفتاب" نوشته نويسنده امريكايي "نيل ساليمون" است كه در حال حاضر در امريكا نيز در حال اجرا است.
"صفري" با اشاره به حذف بخش‌هاي از متن در اجراي "پسران آفتاب" افزود: شرايط حال حاضر ظرفيت شوخي‌هاي آن متن را ندارد چرا كه هنوز درك درستي نسبت به كمدي و بازيگر كمدي اتفاق نيافتاده است و با توجه به درك نشدن خود تئاتر توقعي براي درك نمايش‌هاي كمدي وجود ندارد.
وي افزود: تغييراتي را ايجاد كرديم كه براي تماشاگر آزار دهنده نباشد و علاوه بر آن نيز موجب بي‌ارتباطي با متن نشود و اين تجربه‌ها را در طول چتد سال تجربه در بازي تئاتر كسب كردم.
"صفري" تاكيد كرد: رشته اصلي نت كارگرداني تئاتر است ئو شاگرد كسي چون دكتر "علي رفيعي" بودم به همين دليل در تجربه‌هايي كه در هنر نمايش داشتيم دنبال خطلا كردن نيستم و مي‌خواهم مخاطب با ديدن نمايش من انرژي خوبي دريافت كند.
"صفري" اظهار داشت: اساس كمدي موقعيت خلاق بودن آن است نمايش من شكسپير نيست بلكه كمدي نيل سايمون است كه در هر لحظه اتفاق جديدي خواهد افتاد.
وي در خصوص زمان اجرا ابراز داشت: نوشته "نيل سايمون" بارها به روي صحنه درآمده و از يكشنبه هفته آينده در سالن اصلي تئاتر شهر از 9 شب به مدت 90 دقيقه به اجرا در خواهد آمد.
در ادامه "فرزين صابوني" بازيگر اصلي "پسران آفتاب" در خصوص نقش خود و همكاري مجدد با "سيامك صفري" گفت: در هيچ زماني قادر به نه گفتن به "سيامك صفري" نيستم چرا كه علاوه بر تجربه‌هاي بالاي وي در كنار او بودن لذت‌بخش است.
وي ادامه داد: انتخاب اين نوشته از سوي "صفري" اتفاق هوشمندانه‌‌اي است يك متن محكم كه نزديكي با كمدي سخيف ندارد و به اين انتخاب "صفري" تبريك مي‌گويم.
"صابوني" عنوان كرد: دو بازيگر مسن در اين متن وجود دارد كه يكي از آن‌ها را "سيامك صفري" و ديگري را من ايفا مي‌كنم اين دو نفر زوج كمدي از هم جدا شده‌اي هستند كه با كنار هم قرار گرفتن ديگران را شاد مي‌كنند.
وي با اشاره نمايش‌هاي مكرر اين متن اظهار داشت: با توجه به اينكه نمايش‌هاي مكرري را از اين متن شاهد بودم و ترس اينكه دچار تكرار شوم را در اين كار‌ها برايم بسيار است.
در پايان "بهاره رهنما" بازيگر تئاتر در خصوص حضور خود در اين اثر گفت: "سيامك صفري" همچون "خسرو شكيبايي" حال خاصي به آدم مي‌دهد و بعد از بازي در نمايش‌هايي جون "چشم‌هايي كه مال توست" و "خداي كشتار" بازي در اين نقش برايم لازم بود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر تطابق نداشتن متن نمايش با فرهنگ ايراني اظهار داشت: به عنوان مادر ايراني انتقال فرهنگ ايراني به فرزندم اهميت بسياري دارد اما برخي از متن‌ها براي آشنايي با فرهنگ ساير كشورهاي خارجي نياز است.
با اعلام زمان نمايش "پسران آفتاب" در ساعت 21 در ماه مبارك رمضان با اعتراض "بهاره‌رهنما" همراه بود چرا كه اين زمان را براي بانوان علاقمند به تئاتر نامناسب دانست و با وجود نارضايتي "سيامك صفري" را متقاعد كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار