همگام با مسابقات جهانی تکواندو – مکزیک؛

اسبقی، جانشین برای معتمد با اندیشه طلایی شدن

تکواندو کار وزن چهارم تیم ملی برای رقابت های جهانی 2013 جانشین محمد باقری معتمد ملی پوش المپیکی ایران شده و نخستین تجربه جهانی اش را در مکزیک خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ بهنام اسبقی که به دنبال مصدومیت و جراحی محمد باقری معتمد دارندۀ نشان نقره رقابتهای جهانی 2011 کره جنوبی و المپیک 2012 لندن ، به عنوان تکواندوکار وزن چهارم تیم ملی در تیم جهانی تکواندو خود را به مربیان تیم ملی ثابت کرده متولی 1365 در تهران است.

وی در کارنامه اش حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان در سال 82 زیر نظر فرجام دانش و شرکت در اردوی تیم المپیک را در سال گذشته دارد. اسبقی در تورنمنت بین المللی 2013 تونس موفق به کسب نشان طلا همراه با تیم ملی تکواندو شده است.

بهنام اسبقی تکواندو کار وزن چهارم تیم ملی درباره حضور در تیم جهانی به خبرنگار ما گفت: سال 82 هم در اردوی تیم ملی نوجوانان برای مسابقات جهانی حضور داشتم، اما به دلیل شرکت در امتحانات دانشگاه خودم انصراف دادم اما برای نخستین بار است که برای حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفته ام.

وی با بیان اینکه تا به حال هیچ مدال رسمی و مهمی نداشته ، افزود: برای رقابت های جام جهانی 2012 آروبا در ترکیب تیم ملی قرار گرفتم اما با مصدومیت روح الله طالبی جایگزینم شد.

اسبقی در خصوص حریفانش در رقابتهای جهانی مکزیک تصریح کرد: " ثروت تازه گل " مهمترین رقیبم از ترکیه در این وزن حضور دارد اما نمی دانم در این دوره حضور دارد یا نه.

با " مارتین استامپر" انگلیسی هم در تورنمنت اسپانیا بازی کردم که در آن مسابقه با اینکه در امتیاز سه مساوی بودیم در راند طلایی همزمان ضربه ای زدیم که با قدرت ضربه استامپر امتیاز وی
محسوب شد تا او برنده مسابقه شود.

وی در خصوص اینکه تصور با محمد باقری معتمد مشورت و ارتباطی برقرار نکرده است، گفت: در نظر دارم برای اطلاعات بیشتر و مشورت در خصوص حریفان جهانی با باقری معتمد ارتباط داشته باشم.
دوست دارم در اولین بازی پیکارهای جهانی با ثروت تازه گل مبارزه کنم و ترس برای این مسابقه ندارم چون می خواهم جانشین شایسته ای برای معتمد باشم.

اسبقی با اشاره به آنالیز فیلم مسابقات معتمد در مسابقات جهانی 2011 و شناختن مبارزات وی و حریفانش، اضافه کرد: به جز ثروت ترکیه ای و استامپر انگلیس، روح الله نیک پا از افغانستان همراه با تکواندوکاران اردن و مکزیک نیز از مهمترین رقبایم هستند.

تکواندو کار وزن چهارم تیم جهانی یادآور شد: رقابت با تکواندوکاران برتر و شناخته شده بهتر از مسابقه دادن با حریفان ناشناخته است چون روش بازی آنها را از قبل می دانیم.

اسبقی با بیان اینکه هدفش را کسب مدال طلا در مسابقات جهانی مکزیک گذاشته است، ادامه داد: از اول هم تمام تمرکزم برای مدال طلا بوده و حدود 6 ماه است که با محمد خمسه دیگر تکواندوکار تیم ملی روی این هدف برنامه ریزی و کار کرده ایم.

وی در مورد کادر فنی تیم ملی گفت: با مرتضی کریمی از سال 80 تا 82 در تیم نوجوانان پاس کار کردم و هادی افشار هم مربی ام در دانشگاه علمی- کاربردی تکواندو است که با هر دوی آنها راحت تمرین می کنم و شناخت دارم. با مرتضی سلطانی دیگر مربی تیم ملی هم مدتی در تیم ناجا تمرین کرده ام و مشکلی با هیچ یک از اعضای کادر فنی تیم ملی ندارم.

بازیکن تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدا اردوهای تیم ملی از امکانات کمی برخوردار بود و مشکلاتی داشتیم اما حالا با مساعدت مسئولان علی رغم کمبود بودجه فدراسیون شرایط اردوها خوب است، اما چیزی که برای تیم ملی مهم بوده هدف بازیکنان است که این کمبودها را با کسب مدال طلا جبران خواهند کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار