معاون حقوقی مجلس خبر داد:

صندوق شرافت افتتاح شد/ اعطای وام شرافتی بدون هیچ گونه ضمانت

اعطای وام شرافتی بدون هیچ گونه ضمانتی به دانشجویان داده می شود تا هر موقع توانستند می توانند نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ سید جواد ساداتی نژاد، معاون حقوقی مجلس صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های معاونت علمی و فناوری علمی برگزار شد ضمن امضاء تفاهم نامه با معاون علمی و فناوری وزیر علوم طی سخنرانی گفت: یکی از شیرین ترین کارهایی که می تواند یک خدمتی داشته باشد برای دیگران ایثار است البته فعالیت های خیرین در عرصه های مختلف انجام شده است.

 وی افزود: در عرصه دانشگاه ها و آموزش عالی فعالیت وقف کمتر بوده و در مدرسه سازی بیشتر چنانچه کم کم توسعه می یابد البته از سال 90 شاهد رشد امور خیریه در آموزش عالی بوده ایم.

 ساداتی نژاد تصریح کرد: با راه اندازی سامانه خیرین تاکنون 220 خیر در آموزش عالی، 25 واقف در آموزش عالی، 125 حوزه خیر ساز و 40 موقف آموزش عالی وجود داشتند که البته آمارها همچنان روند صعودی دارد و این روند همچنان ادامه دارد.

 وی خبر از وام شرافتی در یکی از دانشگاه های کشور داد و گفت: با روند فرهنگ خیر پروری دانشجویان می توانند وام بگیرند که البته این مورد برای نخستین بار در دانشگاه فاطمه الزهرا کاشان، راه اندازی شده است و آن هم به این صورت است که فرد تنها با دریافت یک کاغذ می تواند وام بگیرد و هر زمان که امکان پرداخت آن فراهم شود آن را به دیگر از مراکز قرض الحسنه به همان صورتی که در دانشگاه توانسته بگیرد بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص امضای تفاهم نامه باید بگویم که افراد خیر با پرداخت 50 درصد هزینه می توانند در امر خیرین آموزش عالی شرکت کنند چرا که 50 درصد مابقی را آموزش عالی پرداخت می کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار