محسنیان در دومین نشست کرسی نظریه‌پردازی حقوقی مطرح کرد

ضرورت پیش‌بینی سازوکارهای کیفری جهت حمایت از حریم خصوصی در برابر رسانه‌ها

یک پژوهشگر ارشد حقوق گفت: ضروری است به منظور حمایت از حق حریم خصوصی در مقابل رسانه‌ها با استفاده از سازوکارهای مدنی، کیفری در قوانین پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سیدعلی محسنیان پژوهشگر ارشد حقوق در دومین نشست کرسی نظریه‌پردازی حقوقی با موضوع "حریم خصوصی، گستره عمومی و رسانه‌ها" با اشاره به ورود رسانه‌ها به حریم خصوصی اظهارداشت: مسئله ورود رسانه‌ها به حریم خصوصی یا خلوت افراد، یکی از بارزترین مسائل اخلاق رسانه‌ها است. 
 
این پژوهشگر ارشد حقوق تصریح کرد: براساس رویه قضایی و دکترین‌های ارائه شده در حقوق عرفی، تجاوز به حریم خصوصی در چهار گروه تجاوز به حریم خلوت و تنهایی عینی و فیزیکی افراد، پخش موضوعات مربوط به حریم خصوصی، نمایش شخص در حالت نامناسب، سوءاستفاده از تشابه یک شخص برای اهداف تجاری خلاصه می‌شود. 
 
محسنیان بیان کرد:‌ در غالب کشورها حمایت از حق حریم خصوصی در مقابل رسانه‌‌ها با استفاده از سازوکارهای مدنی، کیفری و شیوه‌های خود تنظیمی صورت می‌گیرد. 
 
وی گفت: در اصل 142 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همینطور در اصل 25، حقوق ملت در ارتباط با حریم خصوصی و ارتباطات افراد به مواردی در جهت حمایت از حریم خصوصی اشاره شده است. 
 
این پژوهشگر ارشد حقوق در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است در حقوق رسانه‌ای ایران نیز جهت تکمیل این حمایت‌ها، پیش‌بینی‌های لازم در قوانین و مقررات صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: محسنیان ، حقوق ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار