زاهدان/

دیوان عدالت اداری در زاهدان افتتاح شد

باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری به عنوان نوزدهمین دفتر استانی روز گذشته در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در مراسم افتتاح این دفتر گفت:راهنمایی و ارشاد مردم ،آشنایی آنان باحقوقشان،دریافت دادخواست تنظیمی،ثبت اطلاعات دادخواست ودریافت لایحه دفاعیه از کارکنان دولت که نسبت به تضییع حقوقشان از دستگاههای اجرایی شکایت دارند از جمله وظایف این دفتر است.

همچنین رئیس دیوان عدالت اداری کشور در شورای اداری از مسئولیت به عنوان یک فرصت در خدمت و حل گرفتاری ها و مشکلات مردم نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد:مادامی عملکرد یک مدیر وکارمند درنزدخدا که مورد قبول است توانسته باشد احقاق حق واز حق یک مظلوم وستم دیده دفاع کند.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین به تشریح وظایف دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات کارکنان علیه دستگاههای اجرایی پرداخت وگفت:شکایت از مصوبات همه دستگاههای دولتی در دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است .

وی با تاکید بر قانون مداری وعمل به قانون توسط مدیران و مسئولان خواستار تقویت و تعامل هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی با دیوان عدالت اداری باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشورهمچنین به شکایات سال91اشاره کرد و گفت:شکایت از دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال 90بیش از 29درصد افزایش داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان هم در جلسه شورای اداری استان با قدر دانی از اهتمام دیوان عدالت اداری در راه اندازی دفتر سیستان و بلوچستنان از این دیوان به عنوان مرکز و پایگاه برای احقاق حق افرادی که در سازمان ها دستخوش مشکل می شوند نام برد.

آیت الله سلیمانی دفاع از حقوق افراد را مهمترین رسالت دیوان عدالت اداری دانست که بر اساس موازین شرعی و قانونی زمینه ارتقاء شاخص های کاری در دستگاههارا فراهم می کند.

نارویی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی را باعث پیشبرد امور و سلامت سیستم دانست و دیدارهای مردمی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی را در راستای خدمت هرچه بیشتر و ارتباط نزدیک مردم با مسئولان خواند.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان هم از افتتاح آزمایشگاه DNAو دفتر عدالت اداری به عنوان دو ظرفیت مهم یاد کرد که باعث خدمت بهتر به مردم و تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی با دیوان عدالت اداری می شود.

همچنین رئیس دیوان عدالت اداری کشور در جلسه شورای قضایی استان ضرورت رعایت سلامت اداری در دستگاه قضایی و اجرایی را در خدمت رساتی هر چه بهتر به مردم مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام منتظری همچنین با اشاره به جایگاه احکام دینی در حکومت اسلامی خواستار ایجاد زمینه تحقق ارزش های دینی در جامعه از سوی کارگزاران حکومت شد و تبلور قانون اسلامی را در وضع قانون و قضاوت بسیار مهم و اساسی عنوان کرد .

وی همچنین به راه اندازی دفتر دیوان عدالت اداری در سیستان و بلوچستان اشاره کرد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.