ابراز نگرانی برزیل از شنود تلفنی شهروندان این کشور توسط آمریکا

وزير امور خارجه برزيل روز يکشنبه با اعلام اين که کشورش نگران گزارش مربوط به شنود ميليون ها تماس تلفني و تماس‌هاي اينتر نتي مردم برزيل از سوي آمريکاست قول داد برزيل براي محافظت بين المللي از حيطه خصوصي اينترنت تلاش خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ،  روزنامه برزيلي اوگلوبو چند روز قبل گزارش کرده بود اطلاعاتي که ادوارد اسنودن منتشر کرده نشان مي دهد تعداد پيام هاي تلفني و ايميلي که آژانس امنيتي آمريکا در ماه ژانويه در آمريکا شنود کرده حدود دو ميليون و سيصد هزار مورد بوده است.
انتونيو پاتريوتا وزير خارجه برزيل گفت از گزارش مربوط به اقدام بخشهايي از دستگاه اطلاعاتي آمريکا در زمينه شنود تماس‌هاي تلفني شهروندان برزيلي به شدت نگران است.
وي گفت:«‌ دولت برزيل از طريق سفارت آمريکا در برزيل و سفارت برزيل در آمريکا خواستار توضيح در مورد اقدام شنود دستگاه اطلاعاتي آمريکا شده است.
وي گفت کشورش همچنين از سازمان ملل خواهد خواست اقداماتي را براي جلوگيري از نقض حريم خصوصي مردم به عمل آورد و قوانيني را وضع کند که دولت ها امنيت اينترنتي و حقوق شهروندان خود را تضمين کنند. 









برچسب ها: بین الملل ، برزیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار