مسافر آمریکایی در سفر به ایران : علیرغم تبلیغات رسانه های غربی ، ايران مهد تمدن بود

"آن اردمن" در مقاله اي تحت عنوان "ايران: تقاطع کل تاريخ جهان، کشوري با مناظرزيبا" با اذعان به سياه نمايي و دروغ پردازي هاي رسانه هاي غربي در مورد کشورمان ايران به زيبايي و طراوات ايران و ايراني اشاره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نيوز گازت ؛ نويسنده خارجي اين مقاله که ارديبهشت ماه امسال به ايران سفر کرده است با اذعان به زيبايي هاي کشورمان مي افزايد "ايران (؟) اين نخستين واکنش دوستانم به تصميم من براي سفر به ايران در ماه آوريل (ارديبهشت) امسال بود. برخي از دوستانم که تحت تاثير رسانه هاي غربي قرار داشتند به من مي گفتند "آيا ديوانه شده اي که مي خواهي به ايران سفر کني (؟) " با اين حال، من در اين مقاله مي خواهم چرايي سفرم به ايران را توضيح دهيم. من سفري سه هفته اي به ايران داشتم. اين سفر براي من يک "هديه" بود که پيش آن حتي فکرش را هم نمي کردم." 

نويسنده در ادامه با اذعان به نقش "تاريخي" کشور ايران در ميان کشورهاي جهان مي افزايد "از آن رو از سفرم به ايران لذت بردم چرا که جمهوري اسلامي ايران تقاطعي تاريخي بين غرب و شرق جهان است. ايران کشوري است که از تاريخ و تمدني غني برخودار است. شهرهايي کهن در ايران وجود دارند. اين شهرها داراي بناهايي با معماري زيبا هستند که هرگز در طول سده هاي متمادي تغيير نکرده اند. ايران داراي کشورهايي است با کوههاي پوشيده از برف، سواحل سرسبز درياي خزر، بيابان هاي کاملا زيبا در يک کلام بايستي گفت که ايران را مناظري بسيار زيبا و فوق العاده است." 
 
اين مسافر آمريکايي در ادامه با اذعان به بي پايه بودن ادعاي رسانه هاي آمريکايي در مورد کشورمان مي افزايد "من بعنوان يک مسافر آمريکايي در جريان سفرم به ايران به گرمي با استقبال ايرانيان مواجه شدم. پيش از اين در آمريکا اين گونه تصور مي کردم که ايراني ها از شهروندان آمريکايي نفرت دارند اما در جريان سفرم با مشاهده رفتار ايرانيان تعجب کردم.

"مهمان نوازي" از سنت هاي ديرينه ايرانيان است که در فرهنگ باستاني آنان ريشه دارد. من در سفرم به تهران رفتم. پايتخت و قلب تپنده ايران با جمعيتي 12 ميليون نفري. از جمله جاذبه هاي گردشگري ايران مي توان به سواحل درياي مازندران اشاره کرد. همچنين شهرهايي چون يزد و شيراز و همچنين شهر زيباي اصفهان نيز از جمله جاذبه هاي ديگر آن کشور باستاني هستند. هر شخصي که به ايران سفر مي کند حتما باید از "تخت جمشيد" در شيراز نيز ديدن کند." 

نويسنده در ادامه به معماري "شگفت انگيز" بناهاي تاريخي کشورمان اشاره مي کند و مي افزايد "معماري ايراني با رنگهاي آبي فيروزه اي کاشي هاي مساجد و زيارتگاه هاي آن کشور شناخته مي شود. خطاطي خطاطان ايراني نيز معروف است و ديوار بسياري از بناهاي تاريخي از آن کشور به خط آنان مزين شده است."  اين مسافر آمريکايي که سه هفته اي را در کشورمان ميهمان بوده و از ميزباني ايرانيان لذت برده است در ادامه با اشاره به "غذاهاي خوشمزه" ايراني مي افزايد "در طول سفر به ايران بايد طعم غذاهاي خوشمزه آن کشور را نيز بچشيد. . ايرانيان ميوه اي خوشمزه اي نيز به نام "انار" دارند." 

اين مسافر آمريکايي در ادامه مي افزايد "بهترين زمان سفر به ايران در فصول بهار و پاييز است چرا که زمستان هاي ايران بسيار سرد و تابستان هاي آن کشور بسيار گرم است. اکثر جوانان ايراني مي توانند به زبان انگليسي صحبت کنند البته با لهجه خاص خودشان (!) اگر با لبخند به سراغ ايرانيان برويد آنان نيز با روي گشاده از شما استقبال خواهند کرد. عليرغم ادعاهاي مطرح شده از سوي رسانه هاي غربي ايران کشوري هيجان انگيز و دوست داشتني است. به هر کسي که ايران را نديده توصيه مي کنم که به آن کشور سفر نمايد." 

"آن اردمن" يک "زمين شناس" آمريکايي است که در مرکز ارزيابي زمين شناسي ايالت "ايلينويز" آمريکا مشغول به کار است. 


برچسب ها: سفر ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار