تحولي عظيم در درمان بيماري آرتريت روماتوئيد

دانشمندان به تازگي دريافته اند كه تعويض مفاصل مي تواند براي بيماران مبتلا به آرتريت روماتوئيد هم مفيد باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، پيش از اين پزشكان به مؤثر بودن عمل تعويض مفصل زانو در افرادي كه مبتلا به آرتريت روماتوئيد بودند، اعتقاد نداشتند، اما به تازگي اين نظريه ثابت شده است كه اين عمل تعويض زانو مي تواند به كمتر شدن درد افراد كمك فراواني كند.

گفتني است، التهاب مفصل يكي از بزرگترين بيماري هاي ناتوان كننده در حال حاضر در جهان است كه در شايع ترين حالت سبب شكسته شدن غضروف و سفت شدن آن مي شود.

بررسي ها نشان مي دهد كه اين بيماري نوعي بيماري خود ايمني است و با درد مزمن شديد همراه است.

پزشكان با انجام عمل جراحي تعويض زانو بر روي 178 بيمار مبتلا به آرتريت روماتوئيد دريافته اند با وجود درد فراوان انجام اين عمل جراحي براي بيمار، بتدريج پس از گذشت زمان نقاهت درد بيمار كمتر شده و رضايت نسبي از وضعيت عملكرد زانوي خود خواهند داشت.

پزشكان در يك آزمايش ديگر بر روي 202 بيمار مبتلا به آرتريت روماتوئيد عمل تعويض لگن را انجام دادند، اما بيماران بهتر نشدند و نشانه هاي درد را پس از عمل نيز با خود داشتند.

پزشكان به بيماران اميدواري مي دهند كه در جستجوي راه هاي جديد براي درمان و تعويض مفاصل بدون ايجاد عارضه هاي بلند مدت و سخت براي آن ها هستند./ح

برچسب ها: آرتریت ، روماتوئید ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
سلام_من 23سالمه و دوسال پیش باتشخیص دکترم جراحی تعویض هردو هیپ چپ وراستمو کردم و هم راه رفتنم خیلی خیلی آسونتر شده و هم دردم کمتر بیماری آرتریت رماتوئید هم از نه سالگی دارم با اینکه الان خاموش شده ولی تحت درمانم هنوز,میخواستم بدونم چند سال این تعویض غضروف ها دوام میاره,ممنون میشم اگه اطلاعات بیشتری بهم بدین وبگین با چه روشهایی میتونم عمرشونونو زیاد کنم.