سايه تنوع اقتصادي بر سر اقتصاد روستايي

توجه به تنوع فعاليتهاي اقتصادي در روستاها در بازه توليد سبب تحکيم بنيان اقتصادي يک کشور مي شود.

الياس ظهوري کارشناس اقتصاد روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت تنوع فعاليتهاي اقتصادي در جوامع روستايي کشور گفت: اقتصاد روستايي پايه هاي توليد يک کشور است و به همين منظور توجه به تنوع فعاليت در اين بخش سبب تحکيم بنيان اقتصادي يک کشور مي شود.

وي گفت: در اقتصاد روستايي اصول مسائل اقتصادي با توجه به محدوده جغرافيايي هر روستا تعريف مي شود به همين منظور توجه به تنوع محيطي مي‌تواند زمينه ساز فعاليتهاي اقتصادي به  جز کشاورزي باشد.

ظهوري با بيان راهکارهاي ايجاد اين تنوع ادامه داد: شناسايي منابع اقتصادي با توجه به نظر کارشناسان به جز کشاورزي ، ايجاد تسهيلات براي ايجاد بنگاههاي توليد کوچک، گسترش کارآفريني و کمک به احداث صنايع تبديلي در روستاها از جمله اقداماتي است که به انجام آن سبب تنوع فعاليتهاي اقتصادي در روستاها مي‌شود.

وي تاکيد کرد: نبود منابع مالي باري روستاييان سبب عدم تمايل آنها براي انجام فعاليتهايي به جز کشاورزي مي شود به همين منظور دولت بايد با حمايتهاي مالي و با کمک منابع غير دولتي روستاييان را در اين مهم ياري دهد.

ظهوري خاطرنشان کرد: وجود نيروي انساني فعال در روستاها نه تنها سبب افزايش تنوع در فعاليتهاي اقتصادي مي شود بلکه حفظ منابع طبيعي در راستاي صرفه جويي اقتصادي را سبب مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصادی ، روستایی ، ظهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار