زندگي 42 درصد از جمعيت جهان در سکونتگاه غيررسمي

معاون وزير راه وشهرساز ي گفت: در حال حاضر 42 درصد جمعیت کشورهای جهان سوم ویا در حال توسعه در سکونتگاه هاي غير رسمي زندگی می کنند.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه  با ايجادسکونتگاه هاي غير  فقر بروز فقردر شهرها افزايش مي يابد،گفت: سکونتگاه هاي غير رسمي به طور عمده  بدون مجوز در درون يا خارج از محدوده قانوني شهرها به وجود آمده است.

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه فقر هم صرفاٌ مادی و اقتصادی نیست، افزود: فقر شامل: بهداشت ،اشتغال و در آمد،آموزش، امنیت و همچنین مشارکت اقشار و گروههای کم درآمد در برنامه ریزی است.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر 42 درصد جمعیت کشورهای جهان سوم ویا در حال توسعه در سکونتگاه هاي غير رسمي زندگی می کنند.

 کيان پور با اشاره به اينکه  براساس گزارش سازمان ملل سکونتگاههای غیر رسمی (حاشیه نشینی ) چالش اصلی هزاره سوم معرفی شده است ،گفت: به طور کلی در دنیا از هر 6 نفر 1 نفر در سکونت گاهها ی غیررسمی زندگی میکند .

وي در ادامه توضيح داد: موضوع اسکان غیررسمی در کشور ما به نسبت به سایر کشورهای جهان و کشورهای مشابه در شرایط بهتری بخصوص از نظر سطح زیربنای مسکن،برخورداری از خدمات آب و برق قرار گرفته است.

کيان پور با بيان اينکه جمعیت شهری ما با یک الگوی نامتوازن توسعه شهری همراه بوده است افزود: ؛محدودیت منابع و ظرفیتهای دستگاه مدیریت شهری برای خدمات رسانی به این اجتماعات باعث نابرخورداری و کنار گذاشته شدن بخش عمده ی از اقشار کم درآمد فقیرنشین شهری شده است.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگرتشدید سکونتگاه هاي غير رسمي  با قوانین و مقررات محدود کننده دسترسی اقشار کم درآمد به خدمات شهری درواقع منجربه اسکان خود و بخشی از جمعیت شهرنشین شده که در نهایت منجربه ناپایداری شهری شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار