افزايش قيمت مواد غذايي عربستان در ماه مبارک رمضان

به گزارش روزنامه الوطن، قيمت مواد غذايي پرمصرف در عربستان در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، با 10 تا 15 درصد افزايش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الوطن، هر سال تجار و فروشندگان مواد غذايي از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتي براي افزايش قيمت‌ها استفاده مي‌کنند و با توجه به آن که کشور عربستان بيشتر نيازهاي غذايي خود را از خارج تامين مي‌کند، مسئولان افزايش قيمت‌هاي جهاني را عامل اين مسئله معرفي مي کنند.

ممکن است اين مسئله در برخي سال‌ها درست باشد ولي ماه رمضان امسال با کاهش قيمت جهاني مواد غذايي همزمان شده است و با اين وجود طبق روال هر سال، امسال هم قيمت‌هاي داخلي به مناسبت ماه رمضان افزايش يافته است.

اين در حالي است که قيمت سبد غذايي مصرف کنندگان در عربستان سعودي از ماه فوريه 2011 تاکنون بيش از 12 درصد افزايش يافته است. اين افزايش قيمت‌ها تنها در 12 ماه گذشته 6.5 درصد بوده است.

اما ظرف چند روز اخير(در آستانه ماه رمضان) مردم عربستان شاهد افزايش سريع و تصاعدي قيمت مواد غذايي بودند.

خبرگزاري رسمي عربستان با انتشار گزارشي به نقل از منابع تجاري که نام آنها را مشخص نکرد گزارش داد قيمت بيشتر کالاهاي پرمصرف ماه رمضان، بين 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، به طوريکه قيمت خرما که کالاي پر مصرف ماه رمضان است ظرف يک هفته 15 درصد افزايش يافته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: افزایش ، قیمت ، غذا ، عربستان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار