اراک/

آنچه درباره گروه خونی تان نمی دانستید

انسان‌ها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند. این تفاوت در گروه‌های خونی آنها نیز وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فردی كه گروه خونی A مثبت دارد، نمی‌تواند از فردی با گروه خونی B منفی خون بگیرد زیرا در این صورت بدنش به شدت واكنش نشان می‌دهد

گروه خونی O

گروه خونی O، قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گروه خونی است كه از 50 هزار سال پیش تاكنون در رگ‌های انسان‌ها جریان داشته است. بررسی‌ها نشان داده‌اند گروه خونی انسان‌های اولیهO بوده و با توجه به اینكه آنها بیشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است.

گروه خونی A

این گروه خونی از حدود 20 هزار سال پیش یعنی از زمانی كه كشاورزی رونق گرفت، پدیدار شد. كشاورزان زندگی خود را از طریق شكار، دامپروری و زراعت می‌گذراندند و گروهی زندگی می‌كردند و فعالیت فیزیكی آنها به نسبت كمتر از پیشینیان خود بود.

گروه خونی B

میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب‌وهوا بسیار بالاست و به‌طور كلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیكی خوبی برخوردارند.

گروه خونی AB

تعداد دارندگان این گروه خونی چندان زیاد نیست. تقریبا هزار سال است كه این گروه خونی به وجود آمده و می‌توان گفت تركیبی از 3 گروه خونی است. گروه خونی AB می‌تواند از هر 3 گروه دریافت داشته باشد اما فقط می‌تواند به گروه خونی خود خون اهدا ‌کند./س

برچسب ها: گروه ، خونی ، دانستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.