روزه‌داري پشت ميله‌هاي زندان + تصاوير

مسلمانان روهينگا، ماه رمضان را با روزه داري در بازداشتگاه هاي تايلند آغاز کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛همزمان با آغاز ماه رمضان در بسياري از کشورهاي دنيا، بيش از صد نفر از مسلمانان روهينگا در بازداشتگاه هاي تايلند نيز شامگاه چهارشنبه بعد از خواندن نماز، روزه خود را افطار کردند. حدود صد و ده نفر از مسلمانان روهينگا که از درگيري هاي خونين بين مسلمانان و بوديست ها در ايالت راخين ميانمار گريخته بودند، اوايل ماه ژانويه امسال به طور غيرقانوني وارد تايلند شدند و اکنون در مرکز مهاجرت کانچانابوري اقامت دارند. مقامات تايلند نيز با احترام به آزادي مذاهب، لباس تميز و غذاي حلال در اختيار مسلمانان مهاجر قرار دادند.


مسلمانان روهينگا، به اميد رسيدن به ساير کشورهاي مسلمان مانند مالزي و اندونزي با قايق از ميانمار گريختند، اما اکنون شهروند هيچ کشوري محسوب نمي شوند.


بنا به اعلام مقامات تايلند، دستکم دو هزار مسلمان روهينگا در بازداشتگاه هاي اين کشور به سر مي برند. جمعيت مسلمانان روهينگا در ميانمار حدود هشتصد هزار نفر است که اغلب آنها براي چندين نسل متمادي در اين کشور زندگي کرده اند، اما دولت ميانمار باز هم اين مسلمانان را از حقوق شهروندي، تحصيلات و کار محروم کرده است. کشور ميانمار که اکثر جمعيت آن را بوديست ها تشکيل داده اند، مسلمانان روهينگا را به چشم مهاجران غيرقانوني مي بيند که لياقت دريافت هيچ گونه حق يا ترحمي را ندارند. سازمان ملل نيز اعلام کرده است که اين مسلمانان واقعاً هيچ دوستي ندارند.


برچسب ها: رمضان ، زندان ، تایلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار