زندانی ها یکی از معروف ترین فیلم های فهرست سیاه هالیوود است

زندانی ها یکی از معروف ترین فیلم های فهرست سیاه هالیوود است که چهره های مختلفی از برایان سینگر و آنتوان فوکوآی کارگردان گرفته تا مارک والبرگ، کریستین بیل و لئوناردو دی کاپریو مدتی به آن جذب شدند، اما پروژه راه نیفتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ زندانی ها یکی از معروف ترین فیلم های فهرست سیاه هالیوود است که چهره های مختلفی از برایان سینگر و آنتوان فوکوآی کارگردان گرفته تا مارک والبرگ، کریستین بیل و لئوناردو دی کاپریو مدتی به آن جذب شدند، اما پروژه راه نیفتاد.
زندانی ها داستان نجاری (با بازی هیو جکمن) در شهری کوچک است که پس از ربوده شدن دختر شش ساله اش و دوست او با کارآگاه جوان کله شقی (با بازی جیک جیلنهال) که مسئول پرونده شده، دچار اختلاف نظر می شود.
او که فکر می کند قانون نمی تواند کمکی در یافتن دخرتش به او کند، مردی (با بازی پل دانو) را می رباید، چون مطمئن است او دخترش را ربوده. هرچه نجار بیشتر تلاش می کند از مرد جوان اعتراف بگیرد،بیشتر به سمت جنون پیش می رود.
فیلمنامه را آرون گوزیکوسکا نوشته که نام آشنایی نیست و در کارنامه اش فیلمنامه قاچاق (Contraband) دیده می شود؛ فیلم اکشنی که سعی می کرد به درام زندگی شخصیت هایش هم نزدیک شود، اما متاسفانه نه در خلق اکشن و نه درام موفق نبود، اما زندانی ها حتی روی کاغذ نیز روایتگر داستانی نفس گیر است و به نظر می رسد بیشتر از آنکه هدفش خلق هیجان باشد، می خواهد فضایی روان شناختی خلق کند و گام نهادن مردی به کام جنون را تصویر کند.
اگر گوزیکوسکا در خلق روند تبدیل شخصیت نجار از یک فرد ساده به یک روانی موفق عمل کند، نویسنده در کارش موفق بوده و مطمئنا زندانی ها به یکی از فیلم های دیدنی سال بدل می شود.
از طرفی فیلم را دنیس ویلنو کارگردانی کرده که با فیلم آتش افروزان نامزد جایزه اسکار بود. این کارگردان در خلق درام های هیجان انگیز توانایی خاصی دارد؛ آتش افروزان، پلی تکنیک و Maelsrom از مهمترین فیلم های او هستند که همگی مضمونی روان شناختی دارند و شخصیت مرکزی آنها دچار بحرانی شدید است.
جدا از هیو جکمن، جیک جیلنهال و پل دانو بازیگران مطرحی نیز در فیلم بازی می کنند؛ ملیسا لئو، ماریا بلو، ترنس هوارد و وایولا دیویس برخی از این بازیگران هستند.
فیلم 20 سپتامبر 2013 روی پرده می رود و احتمالا در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش در می آید./ص

منبع: فيلمنامه فيلم نگار


برچسب ها: فیلمنامه ، فیلم ، اکران ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.