غضنفري در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اختصاص 10 درصد ريالي ذخيره صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن بدون محدوديت ارزي

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 هزارميليارد از 10 درصد ذخيره ريالي صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن کشور اختصاص داده شده و اين صندوق آمادگي خود را براي پشتيباني ارزي بدون محدوديت اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت صبح امروز(سه‌شنبه) و در حاشيه بازديد رئيس‌جمهور از مرکز پژوهشگاه کارگروه علوم‌زيستي وابسته به سازمان زمين‌شناسي کشور در استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: ما هم‌اکنون از نظر اکتشافات تنها به دنبال شناسايي مواد نيستيم.
 
وي افزود: يکي از اقداماتي که از ديرباز در اين زمينه وجود داشته ، شناسايي مواد بوده که از دو طريق ژئوفيزيک هوايي و شيميايي انجام مي‌شده است که اخيرا نيز از طريق زمين‌شناسي مي‌توانيم به دستاوردهاي مهمي در زمينه پزشکي دست پيدا کنيم.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود عناصر نادر خاکي در کشور تصريح کرد: ماهم‌اکنون مي‌توانيم باتوانمندي‌هاي خود عناصر نادر خاکي را اکتشاف و جمع‌آوري کنيم.
 
وي با اشاره به تشکيل کارگروه معدن درحاشيه بازديد امروز رئيس‌جمهور گفت: آخرين جلسه کارگروه معدن در دولت دهم امروز با حضور رئيس‌جمهور، وزرا يا نمايندگان آنان تشکيل خواهد شد تا آخرين مصوبات در اين زمينه پيگيري شود.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اين کارگروه  در 31 استان فعاليت‌هاي اکتشافي بسياري را مورد تحقيق قرارداده و بودجه زيادي را در اختيار اين استانها قرار داده است.
 
غضنفري با بيان اينکه با آغاز دور چهارم سفرهاي استاني، 8 کارگروه معدن به رياست رئيس‌جمهور در استان‌ها تشکيل شد، گفت: کارگروه معدن درديگر استان‌ها نيز به مرکزيت تهران به عنوان کارگروه ملي تشکيل جلسه داد و به طور متوسط براي هر استان 15 مصوبه معدني به تصويب رسيد.
 
وي در ادامه گفت: سال گذشته دراين حوزه 34 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و امسال نيز 50 ميليارد تومان براي اين بخش در نظر گرفته شده است.
 
وزير صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به تعامل مثبت صندوق توسعه ملي در کشور تاکيد کرد: 2 هزارميليارد از 10 درصد ذخيره ريالي صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن کشور اختصاص داده شده و اين صندوق آمادگي خود را براي پشتيباني ارزي بدون محدوديت اعلام کرده است.
 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار