كاشان/

اجازه‌ نمی‌دهیم عده‌ای با رانت‌خواری به تصاحب اراضی ادامه دهند

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با رانت‌خواری، تطمیع و رشوه به کار خود در تصاحب اراضی این شهر ادامه دهند و با آنها به صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، روح‌الله سلگی امروز در کاشان با اشاره به تاریخچه زمین‌خواری در این منطقه اظهار داشت: عده‌ای قبل از انقلاب که از افراد نزدیک به رژیم ستمگر پهلوی بودند بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی این شهر را بدون هیچ گونه قاعده‌ای تصاحب کرده و در اختیار گرفتند.

وی با اذعان بر اینکه هنوز نیز پدیده ناپسند زمین‌خواری در آران و بیدگل انجام می‌شود افزود: در یکسال گذشته اقدامات زیادی در راستای مبارزه با زمین‌خوارانی که در همه جای این شهر حضور دارند صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، جلوگیری از خرید و فروش زمین‌های ملی و فاقد مجوز کاربری مانند دشت صالح و تشکیل ستاد صیانت از اراضی ملی با همکاری دادگستری را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: عزم و اراده دستگاه قضا نیز در شهرستان آران و بیدگل برای مبارزه با زمین‌خواری راسخ است و تعامل بسیار مناسبی از سوی این نهاد با مدیریت اجرایی شهرستان برقرار شده است.

سلگی در مورد اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی شهرستان آران و بیدگل در برابر پدیده زمین‌خواری ابراز داشت: با تمام بنگاه‌های املاک در سطح شهر در این خصوص نامه‌نگاری صورت گرفته و با صراحت به آنها اعلام شده در صورت خرید و فروش زمین در اراضی مشخص شده در این شهر، اقدام آنها مشارکت در تقلب و جعل محسوب و مجوز بنگاه مورد نظر ابطال می‌شود و همچنین معرفی شخص به عنوان مجرم به مراجع قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه چند پرونده زمین‌خواری از سوی حراست فرمانداری و دادگستری این شهرستان در حال پیگیری است تصریح کرد: خواسته ما از مردم در این شرایط آن است که به هنگام خرید و یا فروش زمین در هر نقطه از شهر دقت بیشتری به خرج دهند تا مبادا متضرر شوند.

سلگی تأکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با رانت‌خواری، تطمیع و رشوه به کار خود در تصاحب اراضی این شهر ادامه دهند و با آنها به صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گیرد./ج1

برچسب ها: تصاحب ، فرمانداری ، بیدگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.