گردشگري با طعم افطار

هنرمند خوش‌ذوق گيلاني، نمونه‌اي از غذاهاي‌محلي (افطاري) مناطق مختلف‌كشور در ماه‌ مبارك رمضان را در يكي از پاركهاي‌‌تهران به مردم ارائه مي دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي  باشگاه خبرنگاران، شايد خيلي از آنهايي كه اهل سفر و مسافرت هستند در اين ماه مبارك از رفتن به سفرهاي طولاني پرهيز كرده و تا پايان رمضان دور مسافرت و گردشگري را خط بكشند.
با اين حال مكانها و آثار‌ديدني كشور را كمي دير يا زود مي‌توان رفت و ديد، اما مراسم و مخصوصا غذاهاي خاص هر منطقه در ماه مبارك رمضان فقط يكبار در سال پخته مي ‌شوند كه خيلي از افراد مناطق ديگر از طعم و مزه آن بي خبرند.
اما يك هنرمند خوش‌ذوق‌،‌ در يكي از پاركهاي تهران غرفه‌اي راه‌اندازي كرده كه استقبال بسياري از تهراني‌ها را به دنبال داشته است.
وي با تهيه و پخت غذاهاي سنتي نواحي مختلف ايران در كنار صنايع‌دستي آن منطقه، آداب و رسوم و فرهنگ آن را نيز به مردم ارائه مي دهد.
براساس اين گزارش بيشتر غذاهاي ارائه شده در اين غرفه‌سنتي، سبك و مربوط به افطار است.
يكي از غذاهايي كه خيلي مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفته، "فرني" گيلان است كه غذايي شبيه "شله زرد" و "حليم" است.
"سليمه حبيبي"، هنرمند‌گيلاني كه غذاهاي اكثر مناطق‌سنتي كشور را در زمان افطار به مردم ارائه مي دهد،‌ مي گويد:«از آنجاييكه بيشتر مردم در اين ماه براحتي امكان مسافرت را ندارند، در اين غرفه ضمن آشنايي با آثار‌تاريخي آن منطقه، طعم غذاهاي مخصوص افطاري اين مناطق را هم امتحان مي‌كنند.
اين هنرمند خوش ذوق گيلاني؛ حضور مردم در اين غرفه را نوعي گردشگري كوتاه عنوان كرده و اين موضوع را حركتي در جهت احياء غذاهاي‌سنتي مناطق مختلف در ماه مبارك رمضان مي داند./ص
گزارش از : عليرضا شوكتي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار