تا نیمه دوم سال 92 محقق می شود ؛

جشن مسکن سازی برای معلولان / واگذاری 10 هزار ویلچر جدید به معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد تا پایان نیمه دوم سال 92 جشن مسکن سازی برای معلولان برگزار خواهد شد و 200 هزار معلول صاحب خانه می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی شب گذشته در شیر خوار گاه آمنه برگزار شد با اشاره به فعالیتهای این سازمان در سال گذشته عنوان کرد: توسعه اورژانس اجتماعی و ضریب نفوذ صد درصدی آمبولانس های مناسب سازی شده و همینطور توسعه مداخله در زمینه کاهش طلا ق از مهمترین اقدامات این سازمان در سال گذشته به شمار می رود .
وی با اشاره به تامین اعتبار 230 کلینیک در سراسر کشور افزود: توسعه و تامین اعتبار این کلینیک ها از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته و امیدواریم مراکز کاهش طلاق نیز با رشد 3 برابری مواجه شود.
وی با اشاره به برنامه ویژه سازمان بهزیستی در سال جاری عنوان کرد: تدوین قانون پیشگیری از معلولیت ها که بایستی به تصویب مجلس برسد ازجمله مهمترین برنامه های  این سازمان در سال جاری است که باید در اولویت کارهای دولت قرار گیرد.
هاشمی از اجرای برنامه های مدون برای کودکان 0تا 5 سال خبر داد و گفت: این کار به منظور بالا بردن سطح آموزش کودکان در این سنین است .
وی به بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشاره کردو یاد آور شد تا کنون 92 هزار زن سر پرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی بر خور دار شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص واگذاری ریشه های جدید به معلولان اظهار داشت: در سال گذشته 10 هزار ویلچر از سوی سازمان بهزیستی به معلولان اعطا شد در سال جدید نیز نوسازی 10 هزار ویلچر در دستور کار قرار دارد که به زودی میان استانها توزیع می شود.
وی به کمکهای نقدی چشمگیر خیران در مراسم گلریزان اشاره کرد و افزود: اولین مراسم گلریزان که در مشهد مقدس بر پاشد 30 میلیارد ریال کمک نقدی را در پی داشت که برای تهیه مسکن معلولان هزینه خواهد شد.
هاشمی اضافه کرد بن ماه رمضان مددجویان نیز با سرانه 30 هزار تومان تامین اعتبار شده و میان استانها توزیع شد.
وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی برای معلولان گفت: در حال حاضر 140 هزار مسکن در دست ساخت است که فقط 25 درصد از آنها در مرحله 40 درصد پیشرفت فیزیکی است و مابقی آماده تحویل می باشد که تا نیمه دوم سال 92 تمامی 200 هزار واحد مسکونی تحویل مدد جویان خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: استخدام 320 نفر در ستاد سازمان بهزیستی کشور طی سال گذشته صورت گرفته است گفتنی است در حاشیه این مراسم از منشور سازمان بهزیستی رو نمایی شد./ف
برچسب ها: بهزیستی ، معلولان ، ویلچر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار