معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل:

وضعیت اردبیل در طلاق سفید است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس آمار کشوری استان اردبیل با کسب رتبه 23 در کمی طلاق، وضعیت سفید را دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران خسرو امیدوار اظهار داشت:بر اساس آمار کشوری استان اردبیل با کسب رتبه 23 در کمی طلاق، وضعیت سفید را دارد و در کنار این کاهش؛ استان اردبیل در بحث ازدواج جزو سه استان اول کشور محسوب می‌شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 18 هزار و 750 مورد ازدواج ثبت شده در حالی که رقم ثبت شده طلاق در یک سال گذشته 2 هزار و 15 مورد بوده است، ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌هایی که ما آن را جدی گرفتیم بحث طلاق و تبعات منفی آن است که در کنار گرایش به اعتیاد بیشترین آسیب‌ها و نگرانی‌های ما را سبب شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر توانمند‌سازی زنان و خانواده آماده ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر و یا از کار افتادگی آنها مشغول فعالیت هستند در قالب مستمری و خدمات غیر‌مستمری از آنها حمایت‌هایی را انجام می‌دهد تا در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی کلینیک مددکاری به همت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این کلینیک سعی می‌شود خدمات مددکاری در حوزه‌های مختلف به گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض آسیب ارائه شود.

امیدوار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آسیب‌های اجتماعی در اردبیل یادآور شد: بیش از 6 هزار و 636 نفر در یک سال اخیر در این حوزه از بهزیستی خدمات دریافت کرده‌اند که از این بین 489 نفر با تماسی که با خط اورژانس اجتماعی برقرار کرده‌اند و طرح مشکلات خانوادگی، خشونت در خانواده‌ها و یا طلاق سعی کرده‌اند مشاوره‌های رایگان دریافت کنند.

این مسئول از ارائه خدمات با خودروهای سیار به 860 نفر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه مداخله در بحران‌های اجتماعی نیز به 324 نفر خدمات ارائه شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل از کاهش طلاق با تشکیل یک هزار و 150 مورد پرونده برای حل اختلاف زوجین خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون در خانه سلامت هشت نفر، مرکز نگهداری موقت زنان 55 نفر و بازپروری زنان نیز  6 نفر نگهداری می‌شوند.

این تعداد در مقایسه با استان‌های دیگر آسیب‌ کمتر به حساب می‌آید ولی امیدواریم روزی را شاهد باشیم تا هیچ زن و دختر فراری را در این مراکز نگهداری نکنیم.

امیدوار در پایان گفت‌وگوی خود از پذیرش دو مورد افراد در معرض آسیب اختلالات هویت جنسیتی خبر داد و افزود: در یک سال اخیر 19 مورد خودکشی به عنوان یک پدیده اجتماعی زشت در اردبیل اتفاق افتاده است که البته این میزان در مقایسه با آمار استان‌های دیگر بسیار پایین‌تر است.
برچسب ها: طلاق ، اردبیل ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.