رعايت بهداشت دهان و دندان تنها راه مبارزه با آبسه

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت:رعايت بهداشت دهان و دندان و تميز نگه داشتن لثه‌ها و دندان‌ها از بقاياي غذايي مي‌تواند از آبسه پيشگيري کند.

دکتر مسعود اجلالي، متخصص دندانپزشک و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: آبسه به معني جمع شدن چرک در هر بخشي از بدن است که مي‌تواند منجر به ايجاد تورم و التهاب شود که آبسه معمولا به دنبال پوسيدگي دندان ايجاد مي‌شود و بتدريج مينا را تخريب مي‌کند.

وي با بيان اينکه دو نوع آبسه دنداني و لثه‌اي داريم، ادامه داد: يکي از آبسه‌هاي دنداني، آبسه لثه‌اي است و زماني رخ مي‌دهد که اگر عفونتي در اطراف دندان‌ها و بافت‌هاي نگه دارنده دندان‌ها ايجاد شود، آبسه ايجاد مي‌شود.

اين متخصص دندانپزشک با بيان اينکه اگر بهداشت دهان و دندان رعايت شود، آبسه بوجود نمي‌آيد، اظهار داشت: بطور کلي براي جلوگيري از بروز آبسه مراقبت‌هاي ويژه بهداشتي بايد صورت گيرد. همچنين اگر فرد احساس ناراحتي و درد دندان کرد حتما به پزشک متخصص مراجعه کند تا درمان آن صورت پذيرد.

گفتني است؛ درد شديد در لمس دندان مبتلا، سست شدن دندان، تورم حساس و قرمز رنگ لثه روي ريشه دندان و آزاد شدن چرک به داخل دندان از جمله علائم آبسه دندان است./ح






برچسب ها: آبسه دندان ، عفونت ، لثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار