شیخ‌الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مذاکرات 1+5 با ايران به دنبال ايجاد تغيير موضع جمهوري اسلامي است

مدير کل امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مذاکرات هسته‌اي 1+5 با ايران و اعمال فشارهاي گوناگون فقط بهانه اي براي تغييرموضع جمهوري اسلامي ايران است.

حسين شيخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وضعيت داخلي کشور در خصوص موضوع هسته‌اي ادامه داد: در برخي جلسات پیشنهادات مختلفی از تعامل سازنده با غرب و 1+5 تا خروج از NPT توسط بعضي از کارشناسان مطرح مي‌شود اين افراد معتقدند که پاي‌بندي ما به NPT نتايج مورد انتظار را به وجود نياورده است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تصريح کرد: اين کارشناسان مي‌گويند ما مي‌توانيم از NPT خارج شويم و اجازه بازرسي سرزده به آژانس بدهيم ولي اساس کار ما فتوای مقام معظم رهبري مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای باشد.

وی گفت: بايد منتظر تعيين مسئول مذاکره کننده جديد باشيم تا مشخص شود که چه راهبردي با غربي‌ها و 1+5 در پيش خواهد گرفت.

مدير کل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر پیشنهادات قابل قبولی از سوی غرب مطرح شود، مسئول مذاکره کننده جديد ‌می‌تواند با تعامل سازنده زمینه مذاکرات امیدبخش را به وجود آورد.

وي با بيان اين که براي غربي‌ها فرق نمي‌کند که چه کسي مسئول مذاکرات هسته‌اي ايران باشد، افزود: از آن جايي که سياست ما در تقابل با  رژيم صهيونيستي است و اين موضع ما باعث شده اين رژيم تضعيف شود از اين رو غرب مي‌خواهد با ايجاد فشار از هر طريق موضع ما را تغيير دهد.

شيخ الاسلام  خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌اي 1+5 با ايران و اعمال فشارهاي گوناگون فقط بهانه‌اي براي تغييرموضع جمهوري اسلامي ايران نسبت به رژیم صهیونیستی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکره ، هسته ای ، غرب ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار