توسعه همکاری های شرکت ملی حفاری ایران و شرکت حفاری عراق

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از همکاری دو جانبه در زمینه نفتی با شرکت حفاری عراق خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا گلپایگانی از گفتگو با شرکت حفاری عراق و آغاز همکاری دوجانبه در زمینه های نفتی خبر داد و گفت: این موضوع در ارتباط با توسعه همکاری ها به ویژه در بخش خدمات فنی مهندسی چاه های نفت و گاز و استفاده از توانمندی های  دو شرکت بوده است.

وی افزود: هر دو شرکت توافق کرده اند تا یک کارگروه مشترک، در زمینه همکاری های فنی تخصصی و آموزشی را بررسی کرده و شرایط عقد قرارداد را فراهم آورند.

گلپایگانی اظهار داشت: تعامل، همکاری و مشارکت با شرکت های بین المللی و شرکت های حفاری کشورهای همسایه در برنامه چشم انداز شرکت ملی حفاری ایران ترسیم شده است لذا بر همین اساس توافق شد تا کارشناسان کشور عراق از امکانات، تجهیزات عملیات حفاری و چگونگی ارائه خدمات فنی مهندسی یکپارچه ملی حفاری بازدید کنند که مقدمات کار از طریق واحد بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت در حال برنامه ریزی و پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره توانمندی های این شرکت در زمینه آموزش نیروی انسانی توضیح داد: یکی از نقاط بارز این شرکت تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت حفاری کشور است به طوری که هم اکنون کادر تخصصی و کلیدی از دانش آموختگان آموزشگاه شرکت ملی حفاری هستند و علاوه بر تامین منابع انسانی تخصصی شرکت، به دیگر کشورهای متقاضی و شرکت های بخش خصوصی از جمله  کشور بولیوی خدمات آموزشی ارایه کرده است.

وی گفت: بر همین اساس مقرر شد تعدادی از کارشناسان شرکت حفاری عراق از خدمات آموزشی، آکادمیک و میدانی ملی حفاری در بخش عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی بویژه حفاری انحرافی استفاده نمایند.

گلپایگانی، شرکت ملی حفاری ایران را شرکتی با رتبه بین المللی معرفی کرد و افزود: مجموعه ملی حفاری بر پایه اقتدار مهندسی و دانش فنی شکل گرفته است و متخصصان این صنعت راهبردی بیش از سه دهه است که تخصص خود را در فتح مخازن پیچیده نفت و گاز کشور به اثبات رسانده اند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: سخت کوشان این شرکت  نشان داده اند که از توان و ظرفیت بالایی در پاسخگویی به نیاز های صنعت نفت کشور، برنامه ریزی، هدایت، اجرا و نظارت پروژه ها بویژه، پروژه های کلید در دست ( EPD ) برخوردار هستند و در این زمینه تجارب ارزشمندی در اجرای فازهای یک،٥ ،٩ ،١٠ ،١٢ ،١٤ ،١٧ و ١٨ پارس جنوبی، پروژه های خشکی و حفاری چاه های اکتشافی کسب کرده اند.

وی گفت: این شرکت با راهبری ٧٤ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سهم اول بازار حفاری کشور را در دست دارد و در سرفصل برنامه های آن پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت  هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: همکاری ، حفاری ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار