حمله پليس"ترکيه"به معترضان "کرد"

پلیس"ترکیه" با معترضان "کردی" که درپی کنترل شهر مرزی راس‌العین در حال جشن و پایکوبی بودند، درگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پلیس "ترکیه" روز جمعه در شهر "جزره" به سوی کردهایی که درپی خارج کردن کنترل شهر راس‌العین از دست تروریست‌های سوری مشغول خوشحالی بودند حمله کرد و با آنها درگیر شد.

نیروهای پلیس "ترکیه" برای متفرق ساختن مردم از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کردند، معترضان نیز چندین بمب‌های دست‌ساز به سوی خودروهای پلیس پرتاب کردند.
 
این اتفاق در حالی روی داد که کردهای سوریه پس از چندین روز درگیری با شورشیان سوری کنترل شهر مرزی راس‌العین را در روز چهارشنبه به دست گرفته بودند.
 
"ترکیه" که به حمایت از تروریست‌های سوری می‌پردازد پس از تسلط کردهای سوریه به شهر "راس‌الخیمه" در مرزهای جنوب شرقی این کشور احساس خطر کرده و همین مساله علت حمله "ترکیه" به کردها قلمداد شده است.
 
"ترکیه" نیز در توجیه این حمله اعلام کرد: علت اين اقدام واکنش به  تیراندازی‌هایی بود که از سوی مرز سوریه به "ترکیه" انجام شده است.

رئیس ستاد کل "ترکیه" روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش "ترکیه" چندین هدف از پیش تعیین شده در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار داد.
 
روزنامه حریت نیز در خبری اعلام کرد که ارتش "ترکیه" پس از درگیری میان کردها و جبهه النصره  نیروهای خود را در مرز "ترکیه" و "سوریه" مستقر کرد.
 
انتهای پیام/

منبع: تسنيم
برچسب ها: ترکیه ، پلیس ، معترضان ، کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار