ميرمحمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پارک ملي خجير و سرخه‌حصار خالي از سکنه مي‌شود

رئيس کميته زمين و منابع‌طبيعي کميسيون اصل 90 مجلس، از جابجايي روستائيان ساکن در پارک ملي خجير و سرخه‌حصار به مسئوليت استانداري تهران خبر داد.

"محمد‌حسين ميرمحمدي" نماينده مردم گلپايگان و خوانسار و رئيس کميته زمين و منابع‌طبيعي کميسيون اصل 90 مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از جابجايي سه روستاي واقع در پارک ملي خجير و سرخه حصار، همجوار کلان‌شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: در جلساتي که کارگروه زمين و منابع‌طبيعي کميسيون اصل 90 مجلس  با حضور استانداري تهران، جهاد کشاورزي، سازمان حفاظت از محيط‌زيست و سازمان بازرسي کل کشور برگزار کرد، توافق شد سه روستاي واقع در پارک ملي خجير و سرخه‌حصار در اسرع فرصت از اين منطقه حفاظت شده جابجا شوند.

وي در ادامه افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، حقوق قانونی افرادی که ادعای مالکیت دارند با ارایه مدارک قانونی در نظر گرفته شده است، به طوریکه به آنها زمین معوض داده یا اینکه ساختمان و تأسیسات آنها با قیمت کارشناسی خریداری می‌شود.

رئيس کارگروه  کارگروه زمين و منابع‌طبيعي کميسيون اصل 90 اظهار داشت: سکونت در این روستاها باعث آلودگی آب دریاچه سد ماملو و مشکلات محیط زیستی می‌شود که قرار شد براي عملياتي شدن اين توافق کارها با محوريت استانداري تهران دنبال شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: پارک ، خجیر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار