آذربایجان‌غربي/

سفره های پربرکت در ماه مبارک رمضان + تصاوير(2)

سفره های افطاری مردم آذربایجان‌غربي از تنوع غذایی زیادی برخوردار است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، ماه مبارک رمضان در باور و فرهنگ مردم آذربایجان‌غربی با پاره ای از سنت‌ها و آداب و رسوم همراه شده است که اهمیت این ماه را در نزد مردم این خطه گوشزد می کند. 


در آذربایجان‌غربی مردم بنا به سنتی دیرینه ، روزه گرفتن را از چند روز مانده به آغاز این ماه شروع می‌کنند که با این عمل، مردم باب مهیا شدن خود را برای ماه خودسازی باز می‌کنند. 

مردم آذربایجان‌غربی با خانه ‌تکانی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و یکی دو روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان ، نانی موسوم به "اپه" درست می‌کنند. 

نان "اردیه و اپه" یک نوع نان محلی مغزدار است که روی آن با چنگال و ته استکان تزئین شده است ، این نان از شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان است. 


حلوای ماه رمضان در بین مردم روستایی استان آذربایجان‌غربی به «تره» مشهور است که آرد آن را با مقداری شیر آمیخته کرده و پس از آنکه خشک شد با روغن حیوانی یا معمولی سرخ می کنند و به آن عسل اضافه می‌کنند. 

پختن نوعی نان محلی با عنوان «یاغلی فتیر» هم در ماه رمضان بین خانواده‌های روستایی آذربایجان‌غربی رواج دارد. این نان علاوه بر مصرف بر سر سفره خانواده‌ها ، به نیت نذری و هدیه به همدیگر داده می‌شود و به عقیده مردم این منطقه کسی که از این نان بخورد در طول روز گرسنه نمی‌شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.